چه کسانی یارانه محرمی دریافت می کنند؟

جبرئیل بررادی رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به سهمیه بندی اقلام تنظیم بازار برای هیئت های مذهبی گفت: ۶ هزار تن برنج، ۲ هزار تن شکر و ۸۷۰ تن گوشت قرمز بین هیئات مذهبی تهران توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز، رییس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به سهمیه اقلام تنظیم بازار ویژه هیات‌های مذهبی گفت: ۶ هزار تن برنج و ۲ هزار تن شکر و ۸۷۰ تن گوشت قرمز بین هیات‌های مذهبی تهران توزیع می‌شود.

«جبرئیل برادری» درباره تخصیص سهمیه تنظیم بازار اقلام ضروری ویژه محرم و اجناس هیئت های مذهبی افزود: کالاهای هیئت های مذهبی شامل برنج، گوشت قرمز و شکر است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: این اقلام با معرفی نامه سازمان تبلیغات و امور مساجد در عزاداری سیدالشهدا(ع) به هیئت های مذهبی عرضه می شود.

برادری بیان کرد: این اقلام شامل ۸۷۰ تن گوشت قرمز، ۶ هزار تن برنج و ۲ هزار تن شکر است.

وی با اشاره به توزیع این محصولات در بین هیئات مذهبی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده برای توزیع مناسب و بهینه این اقلام باید با معرفی امور مساجد و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی توزیع این اقلام انجام شود.

چه کسانی یارانه محرمی دریافت می کنند؟

وی تصریح کرد: هیئت های مذهبی می توانند با معرفی نامه برای دریافت گوشت قرمز منجمد و متصدیان سازمان تبلیغات برای دریافت برنج و شکر به سردخانه تهران پارس و هاستم شهریور مراجعه کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توزیع این اقلام تا پایان ماه صفر ادامه دارد و امیدواریم با این توزیع مناسب بتوانیم در جهت رفع نیاز هیئت های مذهبی و برپایی مجالس سیدالشهدا(ع) گام برداریم.

وی یادآور شد: رمز ماندگاری اسلام محرم و صفر است و همه ما وظیفه داریم در حد توان و توان خود به هیئت های مذهبی برای برگزاری مجالس سیدالشهدا(ع) کمک کنیم.

فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور ما سالمندان خواهند بود و متأسفانه این انفجار سالمندان است که ما را ملزم به طراحی برنامه ریزی مناسب می کند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار ۲۹۹ مرکز نگهداری از سالمندان در کشور داریم که ۱۵ هزار سالمند در آن نگهداری می شوند. به همین تعداد مهدکودک هم داریم که این طیف از جامعه روزانه به این سو و آن سو می روند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ما در سازمان بهزیستی به دنبال ایجاد کانون جمعی برای سالمندان نیستیم، تصریح کرد: معتقدیم باید به سمت نگهداری سالمندان در خانه حرکت کنیم و یارانه ای را که به مراکز شبانه روزی تحت پوشش این سازمان می دهیم به خانواده ها اهدا کنیم.

وی با اشاره به آمار خانه های سالمندان گفت: در مجموع ۱۹۱ خانه سالمندان داریم که موضوع سالمندان را پیگیری می کنند.

عباسی اضافه کرد: تلاش می کنیم سالمندانی که نیاز به خدمت دارند در کنار خانواده باشند و در همان محیط خانواده از آنها نگهداری شود و به مراکز به منازل یارانه بدهیم.

وی یادآور شد: این روند مستلزم ایجاد آیین نامه و برنامه ریزی ویژه برای دریافت اعتبارات است، پیشنهادات خود را در قالب لایحه به هیات دولت ارسال می کنیم و سپس در مجلس به تصویب می رسد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در حال پیگیری است این است که در دستورالعمل ها در حال بازنگری هستیم به همین دلیل برای معلولان شدید و خیلی شدید که ۹۳ درصد آنها در بین خانواده ها زندگی می کنند برنامه ریزی می کنیم که یکی از آن طرح ها پرداخت حق پرستاری خانواده محور است.

وزیر کار گفت: طرح برگه الکترونیکی محموله در حال اجراست و طبق دستور مخبر تغییراتی خواهیم داشت که در مرحله کارشناسی است و پس از کار کارشناسی به اطلاع خواهد رسید. استقبالی که از کالابرگ می خواهیم هنوز انجام نشده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: کمپین «به عشق علی» برای جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می شود.

حبیب الله آسوده با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۴۶۸ هزار یتیم و بی سرپرست تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار حامی در سراسر کشور قول حمایت مادی و معنوی از کودکان بی سرپرست و نیکوکار را داده اند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد بیان کرد: درآمد سرانه ایتام ماهانه از کمک های مردمی حدود ۸۵۰ هزار تومان است.

آسوده خاطرنشان کرد: همچنین درآمد سرانه فرزندان محسنین به ۴۵۰ هزار تومان در ماه رسیده است که با جذب حامیان جدید به دنبال افزایش این کمک ها هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه های خانوار معتقدیم درآمد سرانه هر کودک یتیم و خیر حداقل باید به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد.

دولت یارانه نقدی را قطع می کند

چندی پیش با ابلاغ رسمی آخرین مصوبه هیات وزیران در خصوص نرخ خوراک محصولات پتروشیمی، مقرر شد نرخ گاز خوراک این صنایع از ابتدای تیرماه با نرخ ۷۰۰۰ تومان در هر مترمکعب محاسبه شود.

– تغییر نرخ خوراک گاز صنعتی در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی دولت بررسی می شود در صورتی که بر اساس محاسبه مرکز پژوهش های شورای اسلامی به ازای هر هزار تومان کاهش نرخ خوراک گاز، منابع تبصره ۱۴ با کسری ۳۷ هزار میلیارد تومانی مواجه می شود.

چندی پیش با ابلاغ رسمی آخرین مصوبه هیات وزیران در خصوص نرخ خوراک محصولات پتروشیمی، مقرر شد نرخ گاز خوراک این صنایع از ابتدای تیرماه با نرخ ۷۰۰۰ تومان در هر مترمکعب محاسبه شود.

اعلام نرخ ۷ هزار تومانی به عنوان تعرفه گاز خوراکی از سوی دولت با موضوعات مختلفی مواجه شد و موجی از انتقادات و اظهارنظرها را در پی داشت. بر این اساس وزیر اقتصاد اعلام کرد که برخی از بخش‌های دولت همچنان تاکید دارند که به جای نرخ ثابت مانند سال‌های گذشته، فرمول در دستور کار قرار گیرد تا انعطاف‌پذیری قیمت در این حوزه‌ها صورت گیرد. وزارت اقتصاد فرمول قیمت گذاری را به کمیسیون اقتصادی دولت پیشنهاد داده است.

همچنین خاندوزی در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: من مخالف قیمت گذاری ثابت هستم و معتقدم مبنای قیمت گذاری خوراک پتروشیمی ها باید بر اساس یک فرمول باشد. مبنای فرمول می تواند عاملی برای پیش بینی پذیری بازارها برای فعالان اقتصادی باشد. پیشنهاد ما بر این اساس است که فرمول ۳ ساله یا حتی تا پایان برنامه هفتم توسعه مبنایی باشد تا سرمایه گذاران بتوانند بر اساس آن فعالیت های خود را سامان دهند. برای بررسی این پیشنهاد فردا جلسه اضطراری در کمیسیون اقتصادی دولت تشکیل می شود و امیدواریم با همکاری سایر وزارتخانه ها این پیشنهاد به تصویب برسد.

اگرچه به نظر می رسد با هجمه رسانه ای و فشاری که این روزها از سوی برخی رسانه ها برای تغییر نرخ گاز خوراک آغاز شده است، احتمالاً شاهد تغییراتی در نرخ گاز خوراک از سوی کمیسیون اقتصادی دولت باشیم، اما لازم به ذکر است که هرگونه کاهش نرخ گاز خوراک منجر به کمبود منابع تبصره ۱۴ خواهد شد.

لازم به ذکر است که حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع تبصره ۱۴ مربوط به پرداخت یارانه نقدی است که پس از حذف ارز ترجیحی در سال گذشته در نظر گرفته شد. از سوی دیگر بخش عمده ای از این منابع از محل فروش گاز با نرخ ۷ هزار تومان به صنایع فولاد و پتروشیمی و … تامین می شود.

همچنین لازم به ذکر است که بر اساس محاسبات مرکز پژوهش های شورای اسلامی (براساس جدول زیر) حتی با احتساب نرخ خوراک ۷ هزار تومانی پتروشیمی ها، نرخ سوخت ۱۶۰۰ تومان برای کارخانه های سیمان، آجر، شیشه و قند و ۳۲۰۰ تومان برای آلومینیوم و مس، در پایان سال ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. e 14 و به ازای هر هزار تومان کاهش قیمت گاز خوراک این صنایع، منابع تبصره ۱۴ با کسری ۳۷ هزار میلیارد تومانی مواجه می شود.

بنابراین، به نظر می رسد که عدم قطعیت در مورد خوراک

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml