چه کسی از تفاوت درهم و دلار سود می برد؟

گروهی از معامله گران اکو ایران معتقدند تثبیت درهم امروز بالای مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان ممکن است موجب افزایش قیمت دلار شود. در غیر این صورت قیمت دلار در محدوده روز گذشته نوسان خواهد داشت.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار هرات در روز سه شنبه دو نیمه متفاوت داشت که نیمه اول افزایش یافت و به سقف مقاومتی رسید و نیمه دوم تا حد حمایت کاهش یافت. قیمت دلار در بازار ارز هرات از ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز شد و در نیمه نخست تلاش کرد تا خط مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومانی را بشکند اما نتوانست از این سد عبور کند. در نیمه دوم معاملات روز سه شنبه قیمت دلار به پایین ترین سطح ۵۰ هزار تومانی سقوط کرد و حتی به کانال ۴۹ هزار تومان نیز رسید.

سه شنبه شب پشت خط قیمت دلار هرات روی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. گروهی از معامله گران معتقد بودند که کاهش قیمت دلار در معاملات بعدازظهر ناشی از افزایش انس بوده است. این گروه می گویند نوسان سازها بازار دلار را رها کردند و به انس خرید کردند و قیمت دلار و انس نوسان داشت. قیمت جهانی طلا روز سه شنبه از مرز ۲۰۰۰ دلار گذشت.

قیمت درهم امارات از ۱۳۹۰۰ تومان آغاز شد و این قیمت افتتاحیه ۱۲۰ تومان بیشتر از قیمت پایانی روز گذشته بود. قیمت درهم با کاهش ۱۳ هزار و ۸۷۰ تومانی به فعالیت خود پایان داد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد می شود. اختلاف درهم با دلار به ۹۰۰ تومان رسید که رقم قابل توجهی است.

بر این اساس گروهی از معامله گران معتقدند در صورت تثبیت درهم بالای مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، این ارز می تواند از افزایش قیمت دلار منتفع شود. در غیر این صورت قیمت دلار در محدوده روز گذشته نوسان خواهد داشت. این گروه بر این باورند که در ابتدای آذرماه ممکن است قیمت دلار با توجه به تقاضا در دی ماه موجی صعودی را تشکیل دهد.

قیمت تتر روز سه شنبه بین ۵۰۵۰۰ تا ۵۰۸۰۰ تومان بود. تتر در معاملات شبانه خود حتی به بالای کانال ۵۱ هزار تومانی هم رسید اما چندان دوام نیاورد.

معامله گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز از خط مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند، مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. اگر قیمت دلار نتواند از خط مقاومتی عبور کند، ممکن است نرخ ارز بین ۵۰ هزار تا ۳۰۰ تومان در نوسان باشد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml