چگونه در آزمون سخت تیزهوشان قبول شویم؟!

یکی از مهم ترین مباحثی که دانش آموزان در پایه های ششم و نهم با آن رو به رو هستند، بحث مربوط به تغییر مدرسه است. با اینکه انتخاب های بسیاری اعم از مدارس دولتی، غیر انتفاعی، نمونه دولتی و یا تیزهوشان در دسترس دانش آموزان است، اما اکثردانش آموزان سودای قبولی در آزمون تیزهوشان را در سر دارند. در این مقاله در مورد مدارس تیزهوشان و نحوه ی راهیابی و پذیرفته شدن در آزمون ورودی این مدارس توضیحاتی داده میشود.

چرا قبولی در مدارس تیزهوشان بهترین گزینه برای دانش آموزان است؟

دلایل زیادی برای برتری مدارس تیزهوشان نسبت به سایر مدارس وجود دارد. مهم ترین آنها عبارت اند از:

۱) بیشتر رتبه‌های برتر کنکور در مدارس تیزهوشان درس می خوانند

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از چهل نفر از رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۲، بیست و چهار نفر از این افراد در مدارس سمپاد تحصیل می‌کردند. به عبارتی حدود ۶۰ درصد از رتبه های برتر کنکور از مدارس سمپاد بوده اند.

۲) آموزش تخصصی

مدارس علامه حلی این فرصت را به محصلان می‌دهد تا در موضوعات علمی، ریاضی، شیمی، زیست و دیگر حوزه‌ها با آموزش های تخصصی که به آنها داده می‌شود، مهارت های خود را توسعه دهند.

۳) رقابت با دیگر دانش آموزان

افراد در مدارس تیزهوشان با دانش آموزان دیگری آشنا می‌شوند که آنها نیز علاقه مند به یادگیری و توسعه ذهنی خود هستند. دانش آموزان در محیط تحصیلی مثبتی قرار می گیرند که جوی بسیار رقابتی دارد و امکان پیشرفت برای همه مهیاست.

۴) فرصت های شغلی و تحصیلی عالی

دانش آموزان مدارس تیزهوشان معمولا برای ورود به دانشگاه‌های بهتر و معتبرتر داخلی و خارجی و دستیابی به شغل‌های بهتر و با درآمد بیشتر شانس بالایی دارند.

راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم چیست؟

راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم چیست؟ - چگونه در آزمون سخت تیزهوشان قبول شویم

ممکن است شما نیز با تحقیق کافی در مورد مدارس، قصد ثبت نام خودتان یا فرزندتان را در مدارس تیزهوشان را داشته باشید. در ادامه چند مورد از بهترین راهکارهای قبولی در آزمون های تیزهوشان توضیح داده می شود. برای قبولی در آزمون تیزهوشان، می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

۱: برنامه ریزی

در گام اول باید برنامه ریزی کنید. در صورت نداشتن تجربه در این کار، می‌توانید از مشاور تحصیلی کمک بگیرید. دقت کنید که برنامه شما باید شخصی سازی شده و مطابق با علایق و نیازهای شما باشد و بیش از حد رویایی و خارج از توان شما نباشد. در این صورت با اولین اشتباه، انگیزه و اعتماد به نفس شما برای اجرای ادامه برنامه کاهش می‌یابد.

۲: عمل کردن به برنامه

حتی اگر بهترین برنامه و مشاور را داشته باشید، تا وقتی که برنامه خود را اجرا نکنید، هیچ ارزشی ندارد. پس استمرار داشته باشید و هر روز تمام توان خود را در اجرای برنامه بگذارید. بهتر است در برنامه ساعاتی را تحت عنوان جبرانی قرار دهید تا اگر یک پارت مطالعاتی را از دست دادید، مشکلی در اجرای برنامه پیش نیاید.

۳: شرکت در آزمون‌های شبیه سازی شده

شرکت در آزمون‌های شبیه سازی شده - چگونه در آزمون سخت تیزهوشان قبول شویم

اگر این امکان را دارید، در آزمون های شبیه سازی شرکت کنید. این آزمون‌ها، محیط آزمون تیزهوشان را برای شما شبیه سازی کرده و کمک می‌کنند آزمون تیزهوشان را قبل از خود آزمون تجربه کنید. اصلی ترین نکته ای که در این آزمون‌ها باید مورد توجه باشد، یادگیری تکنیک های مدیریت زمان در جلسه آزمون است.

۴: حل آزمون‌های سال‌های گذشته

از چند ماه قبل از آزمون تیزهوشان، بهتر است شروع به حل سوالات سال‌های قبل کنید تا یک دیدگاه کلی از نوع سوالات داشته باشید. البته توجه داشته باشید که حل تنهای سوالات کمکی به شما نخواهد کرد و می‌بایست حتما این سوالات را تحلیل نیز نمایید.

۵: مشورت با مشاور تحصیلی

مشورت با مشاور تحصیلی - چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟

مشاوران تحصیلی مجرب که خودشان سابقه تحصیل در این مدارس را دارند، می‌توانند شما را در فرآیند آمادگی آزمون تیزهوشان راهنمایی کنند و استراتژی های مناسبی را برای قبولی در آزمون تیزهوشان به شما آموزش دهند.

۶: شرکت در کلاس آمادگی آزمون

شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و مدارس برتر توسط موسسات مختلفی برگزار می‌شود و در صورتی که دارای کیفیت و استاندارد لازم باشد، کمک بسیار زیادی در قبولی به شما خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در این مورد در ادامه آورده شده است.

بهترین شیوه پذیرش در آزمون تیزهوشان؛ شرکت در کلاس های آمادگی تیزهوشان!

شرکت در  کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان نهم به دهم و یا ششم به هفتم، به گفته بسیاری از مشاورین و دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان، بهترین راهکار قبولی در تیزهوشان است. زیرا شما با شرکت در این کلاس‌ها تمامی موارد گفته شده در بالا را یکجا می‌توانید داشته باشید. اما ممکن است در میان سیل انبوه کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان دچار تردید شوید که کدام موسسه و آموزشگاه بهتر است.

بهترین موسسه تیزهوشان در ایران کدام است؟

بهترین موسسه تیزهوشان در ایران کدام است؟ - چگونه در آزمون سخت تیزهوشان قبول شویم

انتخاب یک موسسه به عنوان بهترین موسسه کار دشواری است. معیارهای مختلفی می تواند در این انتخاب مورد نظر باشد. از جمله:

  • معلم های با تجربه که در مدارس علامه حلی تدریس می کنند.
  • مشاورهایی که خودشان در مدارس سمپاد تحصیل کرده اند.
  • برگزاری آزمون های شبیه سازی شده همراه با کارنامه بسیار دقیق
  • پشتیبانی تا آخرین لحظه
  • آمار قبولی مناسب در سال های اخیر
  • رضایت اولیا و دانش آموزان سال های قبل
  • و …

با در نظر گرفتن تمامی این موارد، موسسه ی موفقیت با آمار قبولی بالای ۸۳ درصد به عنوان بهترین آموزشگاه تیزهوشان کشور شناخته می‌شود. کلاس‌های این موسسه از تابستان شروع شده و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارند. این کلاس ها به سه شکل حضوری، آنلاین و آفلاین برگزار می شوند و شما قادر خواهید بود متناسب با شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

با ثبت نام در کلاس های موسسه ی موفقیت علاوه بر کلاس آموزشی از خدمات دیگری همچون آزمون شبیه ساز، تحلیل آزمون، کلاس رفع اشکال، مشاور و پشتیبان تحصیلی، جزوه ی جامع تیزهوشان و … برخوردار خواهید بود. بیشترین قبولی در تیزهوشان در سال‌های قبل متعلق به آموزشگاه موفقیت بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر www.amoozeshcenter.com مراجعه کنید و یا با تلفن ۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد مدارس تیزهوشان ارائه دهیم تا به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند. امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و اطلاعات مناسبی را کسب نموده باشید. اگر در این زمینه تجربه یا سوالی دارید می توانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml