چگونه می‌توان بدن خود را با گرما سازگار کرد؟

سلامت نیوز نوشت: شاید بگویید من به گرما عادت کرده ام و تاثیری بر من ندارد. این جمله ممکن است درست به نظر برسد، اما وقتی صحبت از بیماری گرما و کم‌آبی بدن می‌شود، هیچ چیز نمی‌تواند دور از واقعیت باشد.

برای عملکرد بدن در شرایط گرم و مرطوب بدون گرمای بیش از حد، “عادت” یا “همخوانی” با گرما ضروری است. اما چگونه بدن خود را با گرما سازگار کنیم؟ در این مطلب از اخبار تایمز همراه باشید.

حدود ۱۰ تا ۱۴ روز کار یا ورزش در گرما برای سازگاری بدن شما مورد نیاز است. شما باید شدت ورزش یا فعالیت خود را در روزهای اول کاهش دهید. همانطور که بدن شما به گرما عادت می کند، تولید عرق و سایر تلفات کل مایعات بدن افزایش می یابد زیرا زودتر و بیشتر از قبل عرق می کنید.

در طول جلسات تمرینی طولانی تر یا شدیدتر، بهترین زمان برای نوشیدن مایعات قبل از احساس تشنگی است. وقتی احساس تشنگی می کنید، بدن شما از قبل کم آب شده است. بهتر است وقتی هوا گرم است طبق برنامه مصرف شود.

هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا گرما از نوشیدنی های حاوی کافئین خودداری کنید. این نوع نوشیدنی ها تولید ادرار را تحریک کرده و در نتیجه باعث کم آبی بدن می شوند. بهترین نوشیدنی آب است و نوشیدنی های ورزشی به جایگزینی برخی از الکترولیت هایی که از دست می دهید کمک می کند.

کودکان قبل از شروع فعالیت در فضای باز به ۴ تا ۸ اونس مایعات و زمانی که بیرون هستند هر ۲۰ دقیقه به ۵ تا ۹ اونس مایعات نیاز دارند. هنگامی که کودکان از بازی یا فعالیت برمی گردند، باید ۲۴ اونس مایعات در ۲ ساعت اول پس از توقف فعالیت بنوشند.

اگر علائم شدید کم آبی زیر را تجربه کردید، باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید:

• اسهال شدید یا اسهال متوسط به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر

• مدفوع خونی یا سیاه رنگ

• آشفته، تحریک پذیر یا بیش از حد خسته به نظر می رسد

• ادرار کم یا بدون ادرار

• دهان، پوست و غشاهای مخاطی بسیار خشک

• تنفس یا ضربان قلب سریع

• چشمهای گود رفته

نوشیدن آب بهترین کاری است که می توانید برای هیدراته ماندن انجام دهید، اما چند کار دیگر وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از کم آبی انجام دهید. برای خنک ماندن لباس های رنگ روشن و گشاد بپوشید. هر زمان که فرصت کردید در سایه استراحت کنید. مهم است به خاطر داشته باشید که هرگاه فردی که در معرض گرما قرار گرفته است گیج یا بیهوش شود، باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml