چگونگی هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره+جزئیات

آیا می توان دستگاه تشخیص چهره را هک کرد؟ امنیت دستگاه حضور و غیاب یکی از مهم ترین مواردی است که در خرید سیستم ورود و خروج باید به آن توجه کنید.

به گزارش اخبار تایمز، امنیت پایین و هک شدن یک سیستم کنترل ورود و خروج می تواند برای مدیران سازمان ها مشکل ایجاد کند. ایجاد اختلال در عملکرد یک سیستم ورود و خروج مانند دستگاه حضور و غیاب تصویری می تواند روند ثبت ورود و خروج کارکنان را مختل کند.

تصور کنید دستگاه حضور و غیاب چشمی که در شرکت خود نصب کرده اید چند روزی است که مشکلات امنیتی دارد. آیا می دانید کنترل پرسنل و ثبت ساعات کاری آنها به صورت دستی چقدر دشوار است؟

چگونگی هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره+جزئیات

اگر سیستم کنترل تردد و دستگاه حضور و غیاب وجود نداشت، مدیران باید فردی را استخدام می کردند تا اطلاعات ورود و خروج هر پرسنل را به صورت دستی ثبت کند. همان کاری که در گذشته نه چندان دور در شرکت های کوچک انجام می شد.

به نظر شما از فایل حضور و غیاب اکسل بهتر است یا دستگاه حضور و غیاب تصویری؟ اگرچه برخی از سیستم های کنترل ورود و خروج دارای مشکلاتی مانند امکان هک شدن هستند، اما مزایای استفاده از آنها بسیار بیشتر از سیستم قدیمی و فایل های اکسل است.

آیا امکان هک دستگاه حضور و غیاب (نوع چشمی) وجود دارد؟

وقتی برای خرید دستگاه ورودی و خروجی می روید، احتمالا اولین سوالی که از فروشنده می کنید این است که آیا این دستگاه قابل هک است؟ قبل از اینکه بدانیم آیا امکان هک دستگاه تشخیص چهره وجود دارد یا خیر، ابتدا باید بدانیم که منظور از هک دستگاه حضور و غیاب چیست. هک دستگاه حضور و غیاب به معنای استفاده از روش ها و ترفندهایی است که می تواند دستگاه را فریب دهد.

اهداف هک دستگاه حضور و غیاب یک شرکت معمولی مسائل امنیتی و خطرناک نیست! هک این دستگاه های ورودی و خروجی معمولاً ناشی از شیطنت برخی پرسنل است که می خواهند به نحوی دستگاه را فریب دهند و حضور خود را در سازمان ثبت کنند در حالی که در واقع در محل شرکت حضور ندارند و غایب هستند!

اگرچه هک دستگاه تشخیص چهره توسط پرسنل، امنیت سازمان را به خطر نمی اندازد، اما همین اقدام تخریبی می تواند در اقداماتی مانند ثبت ورود و خروج پرسنل، ثبت مرخصی، محاسبه حقوق و دستمزد و غیره اختلال ایجاد کند.

چگونگی هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره+جزئیات

با این تفاسیر در پاسخ به سوال افرادی که می پرسند آیا هک دستگاه حضور و غیاب صورت وجود دارد؟ باید بگوییم بله؛ متاسفانه همیشه راهی وجود دارد! اما راه حل هایی برای جلوگیری از هک شدن تشخیص چهره وجود دارد!

روش های هک سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره

اگر افراد متقلب می دانند چگونه سیستم های ثبت ورود و خروج را دور بزنند، بد نیست شما به عنوان مدیر یک سازمان یا شرکت بدانید که چگونه از این تقلب ها جلوگیری کنید! برای اینکه بدانید چگونه از هک شدن سیستم حضور و غیاب جلوگیری کنید، ابتدا باید از روش هایی که کلاهبرداران برای تقلب در سیستم استفاده می کنند، آگاهی کامل داشته باشید. رایج ترین راه های دور زدن دستگاه تشخیص چهره عبارتند از:

۱- استفاده از عکس های واضح و با کیفیت
تصور کنید که به دلیل مشکلی نمی توانید سر کار باشید، اما نمی خواهید از مرخصی محروم شوید و از حقوق خود کسر کنید. شما یک عکس تمام رخ با کیفیت بالا به همکار خود می دهید و از او می خواهید که عکس شما را جلوی دستگاه بگیرد. اگر دستگاه از امنیت و دقت پایینی برخوردار باشد به همین راحتی حضور شما توسط سیستم ثبت می شود!

۲- استفاده از ویدئو
مشابه روش قبلی در این روش نیز امکان تقلب وجود دارد.

۳- استفاده ار ماسک صورت
برخی از سیستم های حضور و غیاب نمی توانند چهره افراد را با ماسک تشخیص دهند. این کار باعث می‌شود افراد زیرآبی بروند.

راه های جلوگیری از هک شدن سیستم ورود و خروج بر اساس چهره

برای اینکه بدانید در صورت استفاده از ماسک صورت چگونه راه های تقلب را مسدود کنید، بهتر است ابتدا با مکانیسم این سیستم ها آشنا شوید. سیستم تشخیص چهره حضور/غیاب دارای حسگرهایی است که وظیفه شناسایی الگوی کلی صورت و تطبیق آن با تصویری که قبلاً در پایگاه داده دستگاه ذخیره شده است را بر عهده دارند. برای جلوگیری از هک شدن دستگاه حضور و غیاب راه حل های زیر موثر است:

چگونگی هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره+جزئیات

۱- خرید دستگاه تشخیص چهره با تکنولوژی پیشرفته تر.
مواردی که تحت عنوان راه های فریب وجود و عدم وجود دستگاه تشخیص چهره ذکر شده است، بیشتر در مورد دستگاه های قدیمی صدق می کند. در طراحی و ساخت دستگاه های پیشرفته ای که در حال حاضر در بازار موجود است از فناوری های به روز استفاده شده است، بنابراین این سیستم های پیشرفته به راحتی فریب نمی خورد. به عنوان مثال برخی از سیستم های کنترل ترافیک تشخیص چهره قادر به تشخیص چهره افراد دارای ماسک نیستند، در حالی که سیستم های جدیدتر به گونه ای طراحی شده اند که تنها با تشخیص الگوی چشم فرد، حتی با ماسک نیز می توانند او را تشخیص دهند.

۲- از دستگاه تشخیص چهره با حساسیت بالا استفاده کنید.
برخی از برندهای سیستم حضور و غیاب چشم در بازار از حساسیت پایینی برخوردار هستند. این دستگاه ها ممکن است برای شرکت هایی مناسب باشند که تعداد پرسنل کمی دارند و احتمال تقلب کم است. اما آنها اصلا برای سازمان های شلوغ کار نمی کنند. اگر به دنبال خرید دستگاه ساعت سازی برای یک کارخانه یا سازمان بزرگ هستید، خرید از برندهای معتبر را به شما پیشنهاد می کنیم.

۳- از دستگاه تشخیص چهره با سنسور حرارتی استفاده کنید

راه حل دیگر استفاده از دستگاه های پیشرفته ای است که سنسور حرارتی دارند. این دستگاه ها تنها زمانی تشخیص می دهند که صورت فرد مقابل دستگاه باشد. استفاده از این نوع سنسور تشخیص چهره راه تقلب را با استفاده از عکس یا فیلم از چهره افراد مسدود می کند.

آنچه در مورد روش های هک سیستم حضور و غیاب گفتیم!

هک دستگاه تشخیص چهره چالشی است که ممکن است شما نیز با آن روبرو شوید. آیا می توان سیستم های ترافیکی تشخیص چهره را فریب داد؟ آره؛ راه های مختلفی برای دور زدن سیستم حضور و غیاب وجود دارد. البته هک دستگاه ورود و خروج نیز به نوع دستگاه بستگی دارد. به عنوان مثال تقلب در دستگاه های کد و کارت بسیار آسان است، در حالی که تقلب در دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک مانند دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره یا اثر انگشت کمی دشوارتر است، اما غیرممکن نیست! در این مقاله به تمامی روش ها و روش های تقلب در دستگاه حضور و غیاب تصویری اشاره شده است.

‫۲ دیدگاه ها

  1. الان که خیلی از همکارها عکس همدیگر رو توی گوشی هاشون دارن و خیلی راحت با نگهداشتن صفحه گوشی جلوی گیت ورود و خروج می زنند

  2. این نکته هم قابل تامل هست که دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره در مقایسه با سایر فناوری‌های تعیین هویت مانند دستگاه های کارتخوان یا اسکن اثرانگشت، سریع‌تر و دقیق تر عمل می کند. همچنین به علت عدم تماس فیزیکی کاربران، روشی بهداشتی برای احراز هویت می باشد.
    البته که در مدلهای جدید امکان تقلب یا دورزدن چهره با استفاده از عکس و فیلم و ماسک سه بعدی امکان پذیر نیست، بنابراین به عنوان روش امن تری نسبت به اثرانگشت شناخته میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml