چینی ها ماشین چینی می رانند یا اروپایی؟/ اینجا نمایشگاه بین المللی خودرو است! + تصاویر

در حالی که تعداد خودروهای چینی نسبت به سایر خودروها در خیابان های تهران و سایر شهرهای ایران بیشتر است، اما در خود چین چنین تصویری را نمی بینید.

به گزارش اخبار تایمز؛ چین یک کشور کمونیستی بسته بود، با اقتصاد بسیار ضعیف، اما در ۵۰ سال گذشته، به یک ابرقدرت اقتصادی تبدیل شده است که اکنون بازارهای کل جهان را کنترل می کند. اینکه چین چه طرحی را اجرا کرد و چگونه به اینجا رسید، برای زمان دیگری باقی خواهد ماند، اما نقطه شروع همه این تحولات ممکن است ایجاد رقابت باشد. رقابتی که در فرهنگ مردم چین ریشه دوانده و جزئی جدایی ناپذیر از زندگی آنها شده است و نمونه آن را امروز در خیابان های این کشور مشاهده می کنید.

در چین به ندرت پیش می‌آید که دو خودرو از یک کارخانه یا حتی از یک کشور به طور همزمان با هم ترکیب شوند. در تقاطع ها، پشت چراغ های قرمز و در پارکینگ ها، مجموعه ای از خودروهای مختلف از کشورهای مختلف را می بینید که تنها بر اساس سال ساخت به هم نزدیک هستند. شما ماشین های مدل ۲۰۱۰ را در چین پیدا نمی کنید و همین طور برای سال ۲۰۱۵. بیشتر ماشین ها مربوط به ۴، ۵ سال گذشته هستند و هر کدام متعلق به یک شرکت یا یک کشور هستند.

چینی ها ماشین چینی می رانند یا اروپایی؟/ اینجا نمایشگاه بین المللی خودرو است! + تصاویر

از خودروهای آلمانی تا آمریکایی، از بنز و بی ام و تا آئودی و فولکس واگن، انواع مدل ها و خودروها در چین به چشم می خورد. ماشین های ایتالیایی و انگلیسی هم طرفدارانی دارند اما نکته جالب این است که تعداد ماشین های چینی کمتر از ماشین های خارجی است! در کشوری که مردم ناسیونالیستی دارد که به شدت به زبان، فرهنگ و صنعت ملی متعصب هستند، ورود خودروهای خارجی آزاد است تا مردم بتوانند بهترین ها را برای خود انتخاب کنند. در چنین شرایطی تولیدکننده مجبور است کیفیت را بالا ببرد تا از بازار دور بماند.

چینی ها ماشین چینی می رانند یا اروپایی؟/ اینجا نمایشگاه بین المللی خودرو است! + تصاویر

وقتی به خیابان های خود نگاه می کنیم، قدرت تولید خودرو در چین را به یاد می آوریم. چین یکی از بزرگترین صادرکنندگان خودرو به کل دنیاست، آنها ماشین هایی در هر اندازه، هر قیمت و هر مدلی برای هر سلیقه ای دارند، اما جالب است بدانید که هیچ کدام از این خودروها در تهران در خود چین دیده نمی شود! چرا؟ چون ماشین های چینی اینجا جزو گران ترین و بهترین ها هستند. از آنهایی که در اختیار دیپلمات هاست! با بالاترین ایمنی و بالاترین کیفیت و زیبایی که نمونه ندارد.

و اگر می خواهید بدانید چگونه چین از هیچ به چنین فناوری در تولید خودرو رسید، کافی است به خیابان های آنها نگاه کنید. اینجا ورود خودروهای همه برندها و همه کشورها آزاد است و قدرت خرید برای همه اقشار جامعه وجود دارد. در چنین فضایی رقابت ایجاد می شود… در دل رقابت است که کیفیت بالا می رود.

 

چینی ها ماشین چینی می رانند یا اروپایی؟/ اینجا نمایشگاه بین المللی خودرو است! + تصاویر

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml