چین قوانین را برای جلوگیری از پولشویی با استفاده از دارایی های دیجیتال به روز می کند

اکو ایران: چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ قوانینی را برای توقف استفاده از دارایی های دیجیتال در این کشور برای اهداف پولشویی تصویب کند.

به گزارش اخبار تایمز، چین در حال برنامه ریزی اصلاحی قابل توجه در مقررات مبارزه با پولشویی خود است و بخشی از این اصلاحات مربوط به گنجاندن تراکنش های مرتبط با ارز دیجیتال در مقررات مبارزه با پولشویی است.

به گزارش کوین تلگراف، این اقدام به درخواست سیاست گذاران این کشور برای افزایش نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال در چین پاسخ می دهد. در ۲۲ ژانویه، نخست وزیر چین ریاست جلسه ای را برای بحث در مورد اصلاح قوانین مبارزه با پولشویی تا سال ۲۰۲۵ بر عهده داشت. این اولین بازنگری اساسی در مقررات مبارزه با پولشویی چین از سال ۲۰۰۷ است.

مقررات بازنگری شده به عنوان پاسخی به چالش های ناشی از ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال در زمینه پولشویی تلقی می شود. وانگ

در حالی که پیش نویس اصلاح شده شامل مقرراتی برای جلوگیری از پولشویی دارایی های دیجیتال است، کارشناسان به فقدان دستورالعمل های عملیاتی برای اقدامات اضافی مانند توقیف و مصادره دارایی ها برای جلوگیری از جرایم پولشویی اشاره می کنند.

در سال ۲۰۲۱، چین استفاده از ارزهای دیجیتال، فعالیت های ماینینگ و ارائه خدمات توسط صرافی های ارز دیجیتال خارجی را در این کشور ممنوع کرد. با وجود این ممنوعیت، سرمایه‌گذاران چینی راه‌هایی برای دسترسی به بازار ارز دیجیتال پیدا کرده‌اند که خطرات پولشویی را به همراه دارد. هدف از مقررات بازنگری شده ایجاد دستورالعمل های سختگیرانه تر برای کاهش خطرات مرتبط با تراکنش های ارزهای دیجیتال است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه (۱۱ فوریه) بین ۴۲۳۵۲ تا ۴۳۷۳۹ دلار بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۳ به وقت ایران با قیمتی بیش از ۴۳۴۶۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۱۰۰ دلار افزایش یافته است. ارزش تراکنش بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳.۳۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۹ درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۲۸۱ دلار به ۲۳۵۰ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳:۰۰ شب به وقت ایران در حدود ۲۳۳۵ دلار معامله می شد. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۴۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲.۱۰ میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به هفته گذشته بیش از ۵ درصد افزایش داشته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml