ژانویه ۲۰۲۴، یک ماه سرنوشت ساز برای بیت کوین؛ آیا ETF چراغ سبز می گیرد؟

اکوایران: ژانویه ۲۰۲۴ ماه بسیار مهمی برای بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می شود، زیرا قرار است تصمیمی برای تایید یا رد صندوق معامله شده در بورس بیت کوین باشد.

به گزارش اخبار تایمز، بیت کوین سال ۲۰۲۴ را با افزایش ۱۶۰ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته آغاز کرد و طی روزهای آینده مهمترین اخبار بازار ارز دیجیتال اعلام خواهد شد.

به گفته کوین تلگراف، نیمه اول ژانویه ۲۰۲۴ بدون شک با هر ژانویه دیگری در تاریخ بازار ارز دیجیتال متفاوت خواهد بود. چیزی که چند روز آینده را منحصر به فرد می کند، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است که قرار است سرنوشت ETF بیت کوین را تعیین کند.

نظرات مختلفی در مورد واکنش بازار ارزهای دیجیتال به تایید یا رد این صندوق وجود دارد. برخی بر این باورند که چراغ سبز ETF بیت کوین می تواند راه را برای ورود سرمایه های نهادی عظیم به بازار ارزهای دیجیتال هموار کند و ارز دیجیتال هرگز یکسان نخواهد بود. برخی دیگر معتقدند که صدور مجوز برای ETF بیت کوین می تواند بر قیمت این ارز دیجیتال تاثیر منفی بگذارد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قرار است تا ۱۰ ژانویه در مورد تایید یا رد صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین تصمیم گیری کند.

بسیاری از شرکت ها، از جمله بلک راک، نرم افزار بیت کوین ETF را طراحی کرده اند و حتی در ماه های اخیر آن را اصلاح کرده اند تا با استانداردهای نظارتی ایالات متحده مطابقت داشته باشد. این اصلاحات در ساختار نرم افزار صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین، شانس تایید آن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را افزایش داده است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه (۱۱ ژانویه) از ۴۲۱۹۶ دلار تا ۴۳۱۹۳ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳ به وقت ایران با قیمتی در حدود ۴۳۱۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۴۵۰ دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۱۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۱ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۲۶۶ دلار به ۲۳۳۱ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳ به وقت ایران حدود ۲۳۳۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۲۵ دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش های اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵.۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۲ درصد رشد داشته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml