کابینت فرامید بهتر است یا هایگلاس؟

دو کابینت هایگلاس و فرامید از جمله پر طرفدارترین کابینت های سبک جدید هستند که ممکن است بین انتخاب آنها تردید داشته باشید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که هر کدام از این کابینت ها چه ویژگی دارند و کدام یک از این دو کابینت مناسب تر هستند. در واقع باید گفت که مغز تمام کابینت ها از جنس  ام دی اف می باشد و تفاوت آن ها در جنس روکش آن ها است.

بطور مثال هایگلاس همانگونه که از اسم آن مشخص است به معنی براق می باشد، پس کابینت هایگلاس به کابینتی گفته می شود که جنس مغز آن از ام دی اف می باشد و روکش آن با ورق براق انجام شده است. کابینت هایگلاس و فرامید هر دو در گروه کابینت مدرن قرار می گیرند. در این مطلب متوجه این موضوع میشوید که کابینت فرامید بهتر است یا هایگلاس؟ و بعد از آن راحت تر تصمیم میگیرید.

قبل از مطالعه ادامه مطلب پیشنهاد می‌کنم با کابینت های گلاس بیشتر آشنا شوید. مزایا و معایب آن را بشناسید. و عکس های نمونه کارهای اجرا شده کابینت های گلاس در نوین کابین را ببینید.

کابینت مدرن

این سبک شامل ویژگی‌هایی از قبیل سطح صاف و بدون شیب، شکل‌های هندسی ساده و زاویه ‎دار و استفاده از حداقل تزئینات می‌باشد. کابینت‌ مدرن با مشخصه‌هایی مثل براق بودن، سادگی در درها و چارچوب‌ها شناخته می‌شود. طراحی کابینت مدرن منعکس‌کننده تمایل مردم به سمت لوازم آشپزخانه ساده و شیک می باشد. کابینت مدرن یکی از رایج‌ ترین نمونه‌های کابینت در سبک‌های امروزی است؛ خصوصا این مدل، برای آشپزخانه‌های نقلی و کوچک بسیار مناسب است و باعث می‌شود سادگی و آرامش بیشتری در فضای خانه به وجود آید.

کابینت فرامید بهتر یا هایگلاس؟

انواع کابینت‌ ام‌دی‌اف یا کابینت هایگلاس، کابینت قرامید یا هر نمونه‌ی دیگری که حکاکی و جزئیات تزئینی در آن وجود نداشته باشد، در سبک کابینت مدرن دسته‌بندی می‌شوند.

کابینت هایگلاس مدرن

کابینت هایگلاس یکی از جذاب‌ ترین و زیباترین نمونه‌های کابینت مدرن است که درخشندگی و بازتاب نور در آن حرف اول را می‌زند. اگر به آشپزخانه‌ای با جلوه‌ی بصری زیاد و درخشنده علاقمند هستید، کابینت هایگلاس مدرن همان چیزی است که در جست‌ و جی آن هستید. متریال هایگلاس، از ام‌دی‌اف خام با روکش پلکسی‌ گلاس، که نوعی روکش پلاستیکی شیشه‌ مانند است، تشکیل شده است. این روکش باعث می‌شود بازتاب و انعکاس نور در آشپزخانه بسیار بالا باشد و تمام نور دریافت شده از محیط، مجددا به محیط باز تابانده شود.

کابینت های گلاس نوین کابین

به همین دلیل این کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی و حتی آشپزخانه‌ های بزرگی که فاقد پنجره هستند، پیشنهاد می‌شود. کابینت هایگلاس، در برابر نفوذ آب و خط‌ و خش آسیب‌ پذیر است و در کنار زیبایی منحصر به فردی که برای آشپزخانه‌ ایجاد می‌کند، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. تنوع رنگ و طرح در ورق هایگلاس، بالا است اما قیمت آن اقتصادی است.

کابینت مدرن فرامید

نام اصلی این برند از ترکیب دو اسم فرید و امید تشکیل شده ولی به دلیل نگارش فارسی آن را به صورت فرامید خوانده می شود. این شرکت ایرانی توانسته با تولید این ورق ام دی اف توجه بخشی از بازار ایران را به خود جلب نماید دلیل آن استفاده از روکش های ایتالیایی با مغز ام دی اف واناچای تایوان است. شرکت فرامید اقدام به استفاده از روکش های ایتالیایی که کپی ورق های کلیاف ساخت ایتالیا است نموده، خاصیت ورق های کلیاف ایتالیا برجستگی روی سطح ورق و زیبایی قابل توجه آن است؛ ولی به علت قیمت بالای ورق کلیاف زیاد مورد توجه و استفاده همه مشتریان قرار نگرفت. شرکت فرامید توانسته این ورق ام دی اف را در ایران با قیمتی پایین تر عرضه کند و توجه بسیاری از سازندگان و تولیدکنندگان را به خود جلب نماید.

با کابینت فرامید فوق برجسته بیشتر آشنا شوید. و عکس های نمونه کارهای اجرا شده نوین کابین را از دست ندهید.

تفاوت کابینت فرامید با کابینت ام دی اف

هر دو این کابینت ها مغز درب و نما های آنها یکی بوده و همان متریال مدیوم دانسیته فیبر می باشد و از نظر کیفیت و ضخامت و همچنین چگالی یکسان هستند و در طرح و رنگ های روکش هایی که بر روی آنها بصورت ملامینه اجرا شده تنوع و تفاوت وجود دارد که این موضوع در همه برند های تولید کننده ام دی اف معمولی هم صدق می کند و هر برندی تا حدودی رنگ و طرح های مختص خود را دارد، ولی در طرح و رنگ های فرامید بیشتر از طرح چوب و گره های طبیعی درختان مشاهده می شود؛ زیرا برجستگی ها الهام گرفته از تنش های روی چوب درختان و ناهمواری های طبیعی آن ها بوده و اصطلاحا رنگ های گرم با اثر بخشی مثبت را دارا می باشد.

کابینت فرامید یا ام دی اف نوین کابین

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

کابینت مدرن یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی است اگرچه محدودیتی در انتخاب این سبک در آشپزخانه‌های بزرگ هم نیست. کابینت مدرن به دلیل سادگی، برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است و باعث ایجاد فضایی منظم و مرتب می‌شود. بنابراین اگر پلان آشپزخانه‌تان کوچک است، کابینت مدرن بهترین و شاید تنها گزینه‌ی پیش رویتان خواهد بود.استفاده از رنگ‌های روشن و متریالی که بازتاب نور بیشتری دارند، مانند کابینت هایگلاس مدرن، باعث می‌شود فضای آشپزخانه شما بزرگتر دیده شود. استفاده از پیشخان یک‌دست یا کابینت‌های بدون دستگیره و سراسری، از دیگر پیشنهادهای مناسب برای آشپزخانه کوچک است.

کابینت های گلاس فرامید سفید

کابینت فرامید بهتر است یا هایگلاس؟

انتخاب بین کابینت فرامید و کابینت های گلاس به عوامل متعددی وابسته است. مثلا اگر آشپزخانه شما کوچک است کابینت هایگلاس سفید باعث می شود فضای آشپزخانه بزرگتر و روشن تر به نظر برسد، اما اگر دنبال جایگزین برای کابینت چوبی می گردید که طرحی برجسته داشته و ارزان باشد کابینت فرامید گزینه بهتری است. کابینت ترکیبی هایگلاس و فرامید هم از انتخاب های جذابی است که می توانید مد نظر داشته باشید. کابینت ترکیبی هایگلاس و فرامید یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین ترکیب ها در طراحی و ساخت کابینت است. ترکیب سطوح مات و برجسته فرامید با سطوح براق هایگلاس چشم را خیره می کند و عیب کابینت فرامید را در انعکاس ندادن نور، می پوشاند و همچنین حال و هوای چوب و مبلمان ایتالیایی را به منزل شما وارد می کند.

اگر به کابینت سفید علاقمند هستید و میخواهید بدونید کابینت سفید با چه رنگ هایی ست میشود، پیشنهاد میکنم عکس های اجرا شده کابینت سفید مدرن های گلاس و … را از دست ندهید.

کلام آخر

برای سفارش یک کابینت شیک و بدون عیب و نقص نیاز به یک شرکت کابینت سازی معتبر خواهید داشت. نوین کابین از جمله شرکت هایی است که در زمینه ساخت انواع کابینت مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک تخصص دارد. این مرکز کابینت سازی در تمامی مراحل ساخت کابینت، از مشاوره تا اجرا، همراه شماست و بهترین کار را برای شما به انجام می رساند. برای دیدن نمونه کار های اجرا شده توسط نوین کابینت به پیج اینستاگرام نوین کابین سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml