کارخانه هایی که بدون کارگر مانده اند / کارگران با این دستمزدها کار نمی کنند

دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه کار هست اما کارگر نیست، گفت: این روزها کارگران به دنبال شغل ایده آل از نظر درآمد هستند و حاضر به کار بر اساس درآمد نیستند. معیارهای خاص خط تولید کارخانه به کارگر نیاز دارد اما پیدا نمی شود.

به گزارش اخبار تایمز، هادی ابویی دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر شغل وجود دارد، اما شاغل نیست، گفت: متاسفانه به دلایلی مانند دستمزد پایین، کار کارگری نمی خواهد کار کند. چندین بار از کارفرما درخواست نیروی کار کردند، اما کارگر موافقت نکرد.
کارخانه هایی که بدون کارگر مانده اند / کارگران با این دستمزدها کار نمی کنند
وی ادامه داد: بسیاری از کارفرمایان تمایل به پرداخت دستمزد بالاتر از دستمزد وزارت کار دارند، اما کارگران را جذب می کنند. با تغییرات بازار کار، نیروی کار ترجیح می دهد به سمت مشاغل جدید مانند مشاغل مجازی و اینترنت حرکت کند. متأسفانه نیروی کار تحصیلکرده ما حاضر به کار در خط تولید کارخانه با توجه به فرهنگ کار نیستند. آنها ترجیح می دهند با آشنایان خود در مشاغلی کار کنند که دستمزد بیشتری دارند. به همین دلیل شرایط عرضه و تقاضای نیروی کار نسبت به گذشته تغییر کرده است.

 

دبیر کانون عالی تشکل های کارگری کشور گفت: فرهنگ کار باید اصلاح شود. در حال حاضر جوانان به کسب درآمد بیشتر فکر می کنند و به همین دلیل حاضر به انجام ساعات مشخصی تحت قوانین و مقررات خاصی نیستند.

کارخانه هایی که بدون کارگر مانده اند / کارگران با این دستمزدها کار نمی کنند

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: در حال حاضر منظور از شغل بهتر این نیست که کارگر استراحت بیشتری داشته باشد و موقعیت کاری او بالاتر باشد، بلکه بیشترین بحث درآمد کارگر.کارگر است. یعنی درآمد کارگر به حدی است که بتواند خرج خود را تامین کند. اصلاح برخی موارد از قانون تامین اجتماعی و کار در بهبود روند کار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که کارفرمایان شغل ایجاد کرده اند اما نیروی انسانی برای کار وجود ندارد، این کار برگرفته از معیشت است. معیشت کارگران را باید واقعی دید. واقعیت جامعه این است که هزینه سبد دستمزد کارگر حدود ۱۵-۱۶ میلیون تومان است. از آنجایی که چنین درآمدی برای کارگر در یک شغل دریافت نمی شود، کارگر مجبور است دائماً شغلی را جستجو کند که درآمد بهتری داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml