گروه ویژه تعقیب کیفری: یوتیوب برای دانشجویان، اساتید و افراد تجاری در دسترس است

نماینده ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای از آمادگی این کارگروه برای رفع فیلتر برخی بسترها خبر داد.

باقری همچنین اعلام کرد که یوتیوب برای دانشجویان، اساتید، بازرگانان و تمامی افرادی که نیازهای تخصصی دارند در دسترس است. موضوعی که باقری از آن صحبت می کند به همان موضوع اینترنت طبقاتی یا اینترنت با سطح دسترسی خاص برای اقشار خاص برمی گردد و همانطور که گفته شد دسترسی به یوتیوب برای برخی صنوف از سوی وزارت علوم پیگیری شده است.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از ایسنا، «مهدی باقری» عضو ناظر شورای اسلامی شهر در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه برخی سایت ها بنا به الزامات مسدود و رفع فیلتر شدند، گفت: به منظور رفع فیلتر این سایت ها. یک نهاد باید درخواست کند که این اتفاق بیفتد و در جلسه ای که گزارش مربوطه در صحن مجلس ارائه شد، نظر وزیر ارتباطات این بود که برای رفع فیلتر برخی از این پایگاه ها اقدام کنند.»

به گفته این نماینده مجلس زمانی که نیاز مردم تامین نمی شود طبیعتا برخی از آنها از فیلترشکن استفاده می کنند.

نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای درباره تحریم ها نیز توضیح داد: برخی از سایت های مسدود شده به دلیل تحریم هاست و ما آنها را مسدود نکردیم، مطمئناً با توجه به ظرفیت ها کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای، این آمادگی در کارگروه وجود دارد تا تمامی نیازهایی که مردم دارند برطرف شود و هیچ گونه بحث مجرمانه ای در آن وجود نداشته باشد.»

باقری در ادامه درباره طرح رفع فیلتر پلتفرم های یوتیوب و توییتر گفت: یوتیوب و بسیاری از سایت هایی که فیلتر می شوند در اختیار اقشاری مانند دانشجویان، اساتید دانشگاه، تجار و همه کسانی است که به صورت تخصصی به آن نیاز دارند. به گفته وی، کارگروه با قبول مسئولیت به وزارت علوم و تمامی مجموعه هایی که دارای الزامات هستند اجازه دسترسی نامحدود به این بستر را داده است. باقری اعلام کرد که امروز هیچ تاجر، فعال اقتصادی، دانشمند، محقق و استاد دانشگاه را پیدا نمی‌کنید که نیاز به دسترسی به این سایت، مراجعه و مشکل دسترسی داشته باشند.

به گفته این نماینده ناظر مجلس، یوتیوب پایگاهی برای مسائل آموزشی است و از نظر قانونی این ظرفیت برای افرادی وجود دارد که نیاز به استفاده حرفه ای از آن دارند تا به آن دسترسی داشته باشند.

البته به گفته باقری، شرایطی که باعث فیلتر شدن برخی سایت ها شده، همچنان پابرجاست مگر اینکه کارشناسان اعلام کنند مشکل برطرف شده است.

این نماینده مجلس درباره مشکلات اقتصادی ناشی از قطع دسترسی به این سایت ها نیز گفت: وقتی می بینیم برخی سایت ها شرط بندی را تبلیغ می کنند و بستری برای این مسائل هستند، افراد غیرمتخصص وارد آن ها می شوند، ناخواسته در دام می افتند و کل پرونده قوه قضاییه تشکیل شده است، فیلتر کردن آنها به چه معناست».

به گفته وی، اگر استدلال درستی در کارگروه رفع فیلتر سایت ارائه شود، قطعا محدودیت دسترسی به این سایت رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml