کالاهای متروکه و قاچاق در گمرک چگونه به فروش می رسد؟

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال اموال گفت: در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد کالاها از طریق مزایده الکترونیکی یا حراج خرده فروشی اینترنتی به فروش می رسد.

به گزارش اخبار تایمز؛ سید عبدالمجید اجتهادی مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر با اشاره به تحول بزرگ در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اموال تملیکی با حضور رئیس جمهور در دور اول سفرها و برای اولین بار اظهار داشت: این حضور سرآغازی برای جلوگیری و جلوگیری از تضییع گسترده حقوق مردم و بیت المال بوده است.

وی با اشاره به تعاملات قوه مجریه و قوه قضائیه افزود: در حوزه تعیین تکلیف املاک اتفاقات خوبی رخ داد به طوری که در ۲۹ سال گذشته حدود ۳۰ برابر ۲۹ بار در مالکیت اموال در سال گذشته، کالاها نه تنها از نظر ارزش بلکه از نظر ساختار واگذاری نیز مشخص شده است.

اجتهادی بیان کرد: در یکی از استان ها تنها ۱۱ خودرو وجود داشت که مورد انتقاد همه قرار گرفت و به صورت حضوری تعیین تکلیف کردیم اما در استان بوشهر با بیش از ۸۰ خودرو کمترین مشکل وجود داشت که با مناسبت رفع شد.

وی در خصوص دستور رئیس جمهور مبنی بر اصلاح ساختار سازمان ظرف مدت سه ماه گفت: در سراسر کشور ادارات املاک به اداره کل ارتقا یافته اند و در حال حاضر ۴۹ اداره کل سازمان امور استخدامی وجود دارد. همچنین در مورد انبارها نیز حدود یک و نیم برابر ۳۰ سال گذشته وجود دارد و در بوشهر نیز این انبارها توسط وزیر اقتصاد و دارایی در هفته دولت افتتاح شد.

وی در خصوص چیدمان و سلامت کالاها افزود: قبل از دولت سیزدهم در کل کشور ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع قفسه بندی وجود داشت که در این دولت بیش از ۷۵ هزار متر مربع به این میزان اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملک گفت: از آنجایی که تملک یک سازمان بین سازمانی است، احکام شرعی و از سوی دیگر احکام قاچاق توسط سازمان تعزیرات و یا قوه قضاییه صادر می شود و در صورت وجود با عدم تعامل بین این دو قدرت، این موفقیت ها به دست نمی آمد.

اجتهادی استفاده از فناوری های الکترونیک را یکی از برنامه های آتی این سازمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد کالاها از طریق حراج الکترونیکی یا حراج خرده فروشی آنلاین به فروش می رسد. هم اکنون بیست و ششمین مزایده خرده فروشی در سراسر کشور برگزار می شود تا از نظر شفافیت و نگهداری مناسب کالا، تسریع در رسیدگی به پرونده ها و تعیین تکلیف کالا به نقطه خوبی برسیم.

وی با بیان اینکه تقریباً کالای ته نشینی وجود ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کالاهای ته نشین شده در انبارهای ملک، تعداد کمی ماشین آلات راهسازی است که با ظرفیت ایجاد شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و دستور استفاده می شود. معاون اول رئیس جمهور برای دو ماه آینده. تکلیف مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml