کانال صعودی دلار شکسته شد

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار هرات کف مثلث شکل گرفته روی نمودار را از دست داد و کانال صعودی بازار ارز را شکست.

معامله گران روز یکشنبه گفتند که بازار تحت فشار تزریقات بازارساز از محدوده خارج شد. قیمت دلار هرات با افت یک کانالی وارد کانال ۵۸ هزار تومان شد و قیمت دلار تهران از کانال ۶۰ هزار تومانی عقب نشینی کرد. تحلیلگران از ابتدای معاملات هشدار دادند که این بازارساز روز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح دلارهای نقدی را از هرات تزریق کرد و در چند مرحله نیز درهم را به بازار ارز امارات متحده عربی عرضه کرد.

قیمت دلار هرات روز یکشنبه از ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز شد و با کاهش نرخ درهم اول که کمتر از قیمت پایانی بود، این کانال را از دست داد. بازگشایی درهم زیر خط مهم حمایتی ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان و سیر نزولی در این بازار باعث شد تا قیمت دلار هرات به کف کانال ۵۸ هزار تومان نزدیک شود. قیمت دلار هرات روز یکشنبه ۵۸ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

قیمت حواله درهم امارات با اختلاف منفی ۱۷۰ تومانی زیر خط حمایتی ۱۶۳۰۰ تومانی ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان افتتاح شد و با کاهش ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومانی به فعالیت خود پایان داد. قیمت تخمینی دلار درهم امارات متحده عربی ۵۹.۱۳ تومان است که این رقم همچنان کمتر از نرخ یک دلاری در تهران است. قیمت دلار محاسبه شده از درهم در معاملات یک هفته قبل کمتر از نرخ دلار تهران در معامله بود و برخی از این موضوع به این نتیجه رسیدند که روند بازار نزولی است.

قیمت تتر نیز کاهش یافت و به کف کانال ۵۹ هزار تومان رسید و در این نقطه باقی ماند. خط مقاومتی تتر حدود ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان است که در معاملات هفته گذشته به عنوان مانعی در برابر نزولی عمل کرد.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار هرات کف مثلث شکل گرفته روی نمودار را از دست داد و کانال صعودی بازار ارز را شکست. از دید آنها محدوده ۵۸ هزار تا ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان کف خط روند است و در صورت از دست دادن می تواند با نزولی جدید به کانال پایینی حرکت کند. مقاومت مهم بازار در روز دوشنبه ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان یافت می شود. اگر شکسته شود، فشار خرید در بازار افزایش می یابد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml