کانال مهم قیمت دلار کجاست؟ / بازار ارز و ارز در انتظار دو اتفاق است

به گفته تحلیلگران فنی، بر روی نمودار قیمت دلار شکافی بین ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان ایجاد شده است و از دیدگاه آنها کانال ۵۷ هزار تومانی برای قیمت دلار مهم است.

قیمت دلار روز شنبه ۲۱ اسفند برای سومین بار تا سقف تاریخی خود پیش رفت اما از آن مرز عقب نشینی کرد. قیمت دلار هرات که روز جمعه پشت خط نوسان داشت به کانال ۵۸ رسید که از روز شنبه در این کانال آغاز شد. قیمت دلار هرات روز شنبه به سمت مقاومت ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومانی صعود کرد و پس از شکست کاذب از این مرز عبور کرد و وارد کانال ۵۹ هزار تومان شد. نوسانات بازار ارز پس از نرخ درهم امارات افزایش یافت و پس از سقوط این بازار، قیمت دلار به کف ۵۸ هزار تومان بازگشت. روز شنبه پشت خط قیمت دلار هرات روی ۵۸ هزار و ۳۸۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات از ۱۶ هزار و ۲۴۰ تومان آغاز شد و تا سطح مقاومتی ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان بالا رفت، اما در ادامه به زیر نرخ بازگشایی بازگشت و در ۱۶ هزار و ۱۴۰ تومان بسته شد. قیمت برآوردی به دلار درهم ۵۹ هزار و ۲۳۰ تومان است.

قیمت تتر از روز شنبه حدود ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز شد و با افزایش وارد کانال ۵۹ هزار تومان شد. به گفته تحلیلگران فنی، اگر قیمت تتر در روز یکشنبه بالای ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت شود، با توجه به نوسانات بازار می تواند به سقف جدیدی برسد.

از آنجایی که قیمت ها در بازار ارز و سکه به بالاترین حد خود رسید، معامله گران انتظار تزریق ارز و تزریق بازار را داشتند. آنها فکر می کردند که بازارساز از بیش از حد تزریقی قیمت جلوگیری می کند. گروهی از معامله گران کاهش قیمت درهم در نیمه دوم بازار را ناشی از تزریق بازارسازان دانستند. از دیدگاه تحلیلگران، قیمت ها در مناطق احتیاطی بازار قرار دارند و بازار هم اکنون در انتظار دو رویداد است، پس نترسید. اولین رویداد عرضه ربع در مرکز مبادلات سکه و طلا است که از امروز آغاز می شود. آتش بس در جنگ غزه دومین رویدادی است که ممکن است از نظر معامله گران بر بازار ارز تاثیر بگذارد.

به گفته تحلیلگران فنی، بر روی نمودار قیمت دلار بین ۵۷ هزار و ۷۰۰ تا ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان شکاف ایجاد شده است و در صورت تثبیت قیمت به زیر مرز ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت دلار متوقف می شود. البته گروهی از تحلیلگران کانال، ۵۷ هزار تومان را حداقل قیمتی مهم برای دلار می دانند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml