کاندوم چیست و چگونه نوع آن را انتخاب کنیم؟

خرید کاندوم و استفاده از آن یکی از بهترین روشها جهت جلوگیری از بارداری و محافظت در برابر انتقال بیماری‌های جنسی است. این وسیله عمدتاً از لاتکس یا مواد پلی ‌یورتانی تهیه می‌شود و بر روی اعضای جنسی آقایان و خانم‌ها قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای اصلی کاندوم، جلوگیری از بارداری است. این وسیله مانع اتصال اسپرم با تخمک می‌شود.

استفاده از کاندوم می‌تواند از انتقال بیماری‌های جنسی مثل ایدز، سیفیلیس، زهره و سایر بیماری‌ها جلوگیری کند. استفاده از کاندوم‌ها آسان است و می‌توانند به راحتی قرار گرفته و استفاده شوند. در مقایسه با برخی روش‌های جلوگیری دیگر، کاندوم‌ها فوری استفاده می‌شوند و نیازی به مراجعه به پزشک برای نسخه ندارند. همچنین کاندوم‌ها هورمون‌های بدن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند و بنابراین برخی از عوارض جانبی مرتبط با دخالت هورمونی را ندارند.

انواع کاندوم ها و انتخاب مناسب آن

کاندوم‌ ها در انواع مختلفی در دسترس هستند. هر کدام از این کاندوم‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند و انتخاب آن بستگی به ترجیحات و تجربه شخصی شما و شریکتان دارد. در زیر به انواع کاندوم‌ها پرداخته ایم:

  • کاندوم تاخیری: دارای لوسیون بیشتری نسبت به کاندوم‌های معمولی هستند که باعث تأخیر در انزال می شود و برای افرادی که می‌خواهند تجربه جنسی طولانی تری داشته باشند مناسب است.

  • کاندوم خاردار: این نوع کاندوم دارای برجستگی های نرم هستند که احساس لذت بیشتری را هنگام استفاده به افراد می‌دهد.

  • کاندوم ضد حساسیت: این کاندوم‌ ها از موادی تهیه شده‌اند تا حساسیت پوست را کاهش داده و راحتی بیشتری را برای افراد فراهم کنند.

  • کاندوم‌های رویایی یا با الگو: برخی از کاندوم‌ها طرح‌ها و الگوهای مختلفی دارند که جذابیت و لذت بیشتری را به تجربه جنسی می‌ بخشند.

  • کاندوم‌های طعم و رایحه دار: کاندوم‌های دارای طعم‌ یا رایحه‌های مختلف مانند میوه‌ها یا عناصر دیگر که احساس لذت بیشتری را به افراد می دهند.

  • کاندوم‌های نازک: این نوع کاندوم‌ها نازک‌ تر از کاندوم‌های معمولی هستند که می‌توانند حساسیت بیشتر و حس طبیعی‌تری را ارائه دهند.

  • کاندوم‌های ضد‌بارداری: حاوی لوسیون ضد‌بارداری هستند و به کاهش خطر بارداری غیرمطلوب کمک می کنند.

  • کاندوم شبرنگ: دارای سطح خشن و نقش دار هستند که احساس لذت بیشتری را به افراد می‌دهند.

  • کاندوم فضایی: از موادی ساخته شده‌اند که به کاربران احساس فضا و آزادی بیشتری را می‌دهند.

  • کاندوم زنانه: این نوع کاندوم‌ مناسب بدن زنان طراحی و تهیه شده است.

روش استفاده از کاندوم به چه صورت است؟

استفاده صحیح از کاندوم یکی از مهمترین موارد برای محافظت در برابر بارداری غیرمطلوب و انتقال بیماری‌های جنسی است. در زیر درباره روش استفاده صحیح کاندوم توضیح داده ایم:

  1. ابتدا تاریخ انقضاء را بررسی کنید. از کاندوم‌های منقضی یا دچار آسیب شده استفاده نکنید.

  2. کاندوم را با دستان خشک و تمیز باز کنید. از اشیاء یا ناخن های تیز برای باز کردن بسته استفاده نکنید تا از پارگی یا آسیب به کاندوم جلوگیری شود.

  3. پس از باز کردن بسته، سر کاندوم را به طرف بالا تراز کنید.

  4. در صورتی که کاندوم خاردار است، نوک‌ها باید به سمت بیرون باشند.

  5. کاندوم را به آرامی، با انگشتان دستان خود و با توجه به راهنمای بسته‌ بندی تا انتها بکشید.

  6. کاندوم باید هنگام نعوظ استفاده شود. پس از انجام فعالیت، باید بلافاصله کاندوم را خارج کنید تا از ریسک نشتی یا انتقال بیماری‌ها کاسته شود.

  7. پس از استفاده کاندوم آن را در مخزن زباله بیندازید. هرگز از کاندوم، استفاده مجدد نکنید.

  8. دستان خود را بلافاصله پس از استفاده از کاندوم با آب و صابون تمیز کنید.

  9. کاندوم را در محیط خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

معرفی کاندوم آیس دبل دیلی کدکس

کاندوم آیس دبل دیلی کدکس محصولی مناسب برای افزایش کیفیت رابطه است. در این کاندوم از مواد تاخیری مانند بنزوکائین استفاده شده است و همین امر سبب شده است زمان انزال به تعویق بیفتد. همچنین حلقه ای فیزیکی در این کاندوم به کار رفته است که با ایجاد فشار، از بروز انزال زود رس پیشگیری می نماید. کاندوم آیس کدکس حاوی رایحه دلپذیر و تحریک کننده میوه هاست و حس لذت و خوشی بیشتری را برای طرفین به ارمغان می آورد.

جهت تهیه این محصول یا محصولات مشابه و یا اطلاعات بیشتر می توانید با سایت داروخانه آنلاین در ارتباط باشید.

Shape1

Top of Form

دلایل پاره شدن کاندوم در طول رابطه جنسی

در برخی از موارد کاندوم در طول رابطه جنسی پاره می‌شود و همین امر فشار روانی زیادی را به مرد و زن وارد می‌کند. بهتر است با دلایل بروز این اتفاق آشنایی داشته باشید:

  • تاریخ انقضای گذشته
  • کوچک بودن سایز
  • قرارگیری این وسیله در نور و یا در رطوبت
  • خشکی واژن
  • استفاده از روان کننده‌های روغنی
  • استفاده هم‌زمان از کاندوم زنانه و مردانه
  • کیفیت پایین
  • رابطه جنسی طولانی مدت و خشن

اقدامات لازم در صورت پاره شدن کاندوم:
در صورت پاره شدن این وسیله، سریعا آلت تناسلی مرد باید از واژن خارج شود. زن باید به سرعت خود را بشوید. زنان هرگز برای پاک کردن خود از دستمال استفاده نکنند، زیرا خطر عفونت واژن بالا می‌رود. اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا آب منی وارد واژن شده است یا خیر می‌توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml