سقوط خرید و فروش خانه در تهران/ آخرین قیمت مسکن در تهران

در شهریور ماه سال جاری ۳۰۰۸ فقره معاملات مسکن در سامانه املاک کشور به ثبت رسید که نسبت به شهریور ماه سال گذشته (۶۰۳۳) ۵۰ درصد (۱۴/۵۰ درصد) کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز؛ بر اساس آمار مرکز آمار ایران، میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران بر اساس اطلاعات سامانه املاک کشور به ۸۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

در بین مناطق ۲۲ گانه، منطقه یک با میانگین قیمت ۱۵۷ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان گران ترین منطقه است. تعداد معاملات این منطقه در شهریورماه ۱۸۰ مورد بوده است که میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲ با ۲۸۰ نوبت معامله ۱۲۷ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان و در منطقه ۳ با ۱۱۵ نوبت معامله ۱۳۸ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان بوده است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۴، ۵ و ۶ به ترتیب ۹۱ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان، ۹۳ میلیون و ۵۵ هزار تومان و ۱۰۹ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان بوده است. تعداد کل معاملات در این ۳ منطقه ۷۳۹ مورد بوده است.

میانگین قیمت مسکن در ۶ منطقه تهران زیر ۵۰ میلیون تومان است و کمترین میانگین قیمت با ۴۱ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان متعلق به منطقه ۱۸ است. طبق معمول بیشترین معامله مسکن مربوط به منطقه ۵ با ۳۹۰ واحد و کمترین معامله با ۴۵ واحد برای منطقه ۱۹ است.

در مجموع طی شهریور ماه امسال ۳۰۰۸ فقره معامله مسکن در سامانه املاک کشور به ثبت رسیده که نسبت به شهریور ماه سال گذشته (۶۰۳۳) ۵۰ درصد (۱۴/۵۰ درصد) کاهش داشته است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml