کاهش شدید قیمت خودرو در هفته گذشته + جدول

در هفته ای که گذشت قیمت خودروها کاهش پیدا کرده بود به طوری که محصولات سایپا افت قیمتی ۸ تا ۲۴ میلیونی را تجربه کردند.

قیمت خودرو در هفته گذشته کاهش یافته است. همزمان با آغاز ماه محرم قیمت خودروها کاهش بیشتری داشت.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از ایسنا، بررسی آخرین قیمت‌ها در بازار روز پنجشنبه (۲۹ تیر ماه) و مقایسه آن با ابتدای هفته (۲۴ تیر ماه) نشان می‌دهد که بازار با کاهش بعضا قابل توجه قیمت‌ها روبرو شده است.

این کاهش قیمت در تمامی محصولات خودرویی اعم از داخلی، مونتاژی و وارداتی قابل مشاهده است. در عین حال پیگیری ها از بازار و نمایشگاه های خودرو حاکی از آن است که بازار همچنان در رکود کامل به سر می برد و سطح معاملات به صفر رسیده است. با این حال، فروشنده که نگران کاهش بیشتر قیمت است، تمایل دارد خودروی در اختیارش را بفروشد، اما خریدار به امید کاهش بیشتر، از خرید خودداری کرده است.

کاهش شدید قیمت خودرو در هفته گذشته + جدول

در تیراژهای بزرگ دو خودروساز بزرگ که همواره تقاضای بیشتری دارند، کاهش شدید قیمت ها طی هفته گذشته مشهود و محسوس است.

در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو حداقل کاهش قیمت سواری ۱۰ میلیون تومان (به جز وانت آریسان ۲ با ۱۰ میلیون کاهش قیمت) و حداکثر ۶۵ میلیون تومان برآورد شده است. رانا پلاس در هفته گذشته ۲۰ میلیون تومان و هایما S7 توربو پلاس اتوماتیک ۶۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته اند که بیشترین کاهش قیمت در محصولات این گروه خودروسازی است.

در محصولات گروه خودروسازی سایپا اما شیب کاهش قیمت ملایم تری است و افت ۸ تا ۲۴ میلیون تومانی به چشم می خورد. خودرو تیبا ۸ میلیون تومان و وانت سایپا ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است اما بیشترین کاهش را شاهین معادل ۲۴ میلیون تومان و تیبا ۲ (تولید ۱۴۰۱) معادل ۱۹ میلیون تومان به ثبت رسانده اند.

قیمت محصولات پرتیراژ دو خودروساز بزرگ در ابتدای هفته‌ای که گذشت (شنبه ۲۴ تیر ماه) و روز گذشته (پنجشنبه ۲۹ تیر ماه) و میزان کاهش طی این یک هفته به شرح زیر است:

کاهش شدید قیمت خودرو در هفته گذشته + جدول

برخلاف آنچه در راستای ساماندهی بازار خودرو تصمیم گرفته شده است، تا اطلاع ثانوی از درج قیمت خودروهای نو و کارکرده خودداری شده و مرجع رسمی اعلام قیمت، کانون نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران (طبق هماهنگی‌های انجام شده با انجمن فوق) خواهد بود، اما آخرین لیست قیمت ارائه‌شده توسط انجمن برای بعد از تاریخ ۲ خرداد ماه توسط انجمن ارائه نشده است. ). در این مدت قیمت ها از غرفه داران سطح شهر جمع آوری شده است.

یادآور می شود با دستور سازمان حمایت تا اطلاع ثانوی و به منظور ساماندهی بازار خودرو، مقرر شد از اعلام و درج قیمت فروش نقدی خودروهای تولید داخل در سایت های فروش جلوگیری شود و قیمت معاملات از سقف آخرین قیمت بارگذاری شده در سایت اتحادیه صنف فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران تجاوز نکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml