کاهش علاقه سرمایه گذاران به ETF های بیت کوین

اکوایران: بلومبرگ در این گزارش به بررسی تعداد ورودی های ETF بیت کوین پرداخت و از کاهش جذابیت این صندوق ها خبر داد.

به گزارش اخبار تایمز، به نظر می رسد که جذابیت صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF های بیت کوین) که بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بودند، رو به کاهش است.

به گزارش بلومبرگ، داده ها نشان می دهد که در روز چهارشنبه (۴ بهران)، بزرگترین صندوق های ETF ارز دیجیتال کمترین جریان ورودی یک روزه را از زمان شروع معاملات خود در ۱۱ ژانویه ثبت کردند.

بر اساس گزارش JPMorgan Chase و Financial Services، ۹ صندوق جدید بیت کوین در آن روز ۲۷۰ میلیون دلار ورودی ثبت کردند. علاوه بر این، با در نظر گرفتن میزان خروج سرمایه از صندوق قابل معامله شرکت Grayscale، خروج سرمایه خالص از صندوق های ETF بیت کوین در روز چهارشنبه حدود ۱۵۳ میلیون دلار بود. جی پی مورگان این عملکرد را از نظر ورودی و خروجی سرمایه «ناامیدکننده» خوانده است.

از زمان شروع فعالیت، ۹ صندوق جدید قابل معامله در مبادلات بیت کوین، ورودی سرمایه به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار را ثبت کردند و خروجی های ۴.۴ میلیارد دلاری از صندوق قابل معامله گری اسکیل را جبران کردند. اما در روزهای اخیر این روند تغییر کرده است. در حالی که جریان خروجی خالص از ETF های Grayscale در حال کاهش است، کل جریان ورودی به ۹ صندوق جدید بیت کوین با سرعت بیشتری کاهش می یابد. کل سرمایه خالص این صندوق ها ۸۵۷ میلیون دلار برآورد شده است.

با این حال، ETF های بیت کوین از لحاظ تاریخی از سایر ETF ها بهتر عمل کرده اند. هم از نظر معاملات و هم از نظر میزان سرمایه ورودی.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز شنبه (۷ فوریه) از ۴۱۴۱۳ دلار تا ۴۱۹۲۴ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۰ به وقت ایران با قیمتی بالغ بر ۴۱۸۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۴۰۰ دلار افزایش یافته است. ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته تقریباً ۱ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۲۵۲ دلار به ۲۲۸۲ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۰ به وقت ایران حدود ۲۲۷۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۱۰ دلار افزایش یافته است. ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته تقریباً ۸ درصد کاهش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml