کاهش قیمت طلا و سکه/ بازارها متاثر از ثبات قیمت دلار

قیمت ها در بازار طلا و سکه امروز کاهش یافت و انواع سکه با کاهش قیمت مواجه شد. قیمت دلار نیز کاهش یافت.

به گزارش اخبار تایمز؛ امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه قیمت طلا و سکه روند نزولی دارند. قیمت دلار این روزها تقریباً یکسان است.

شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز آخرین قیمت طلا را با روند نزولی دو میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۵ هزار تومان کمتر از دیروز.

این منبع همچنین آخرین نرخ نقدی سکه امامی را ۲۸ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان اعلام کرد که نسبت به روز گذشته حدود ۱۸۶ هزار تومان کاهش داشته است. نرخ نقدی سکه بهار آزادی با حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۵ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس حباب سکه امامی امروز با ۵۹ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به شش میلیون و ۹۷۳ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز ۵۵ هزار تومان کاهش را تجربه کرد و به دو میلیون و ۹۷۳ هزار تومان رسید.

روند افزایشی قیمت انس

روند نزولی در بازار داخلی طلا و سکه برخلاف روند افزایشی قیمت اونس است. البته بازار طلای ایران به جای اینکه تحت تاثیر قیمت ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط بازار دلار در داخل ایران حرکت می کند. با وجود این یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار همین قیمت ها در بازار جهانی است. کارشناسان این نسبت را برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد می دانند.

در این شرایط اگرچه انس مدت ها روند نزولی داشت اما در روزهای اخیر افزایش قیمت را تجربه کرد. با وجود این، طلای جهانی در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۷۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اما امروز اونس روند افزایشی داشته و در زمان نگارش این گزارش به حدود ۱۹۲۵.۸۹ دلار رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۷۴ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

طلا و سکه تحت تاثیر ثبات در بازار ارز

قیمت دلار این روزها در کانال ۴۹ هزار تومان است. البته مدت کوتاهی در کانال ۵۰ هزار تومان بود اما به سطح پایین تری بازگشت. روز شنبه دلار تحت تاثیر سیگنال های جلسه پنجشنبه شب شورای امنیت قرار نگرفت زیرا مسائل مربوط به آن جلسه را پیش بینی کرده بود. روز پنجشنبه قیمت ها در بازار دلار، طلا و سکه افزایش یافت. روز گذشته اما در این بازارها نوسان چندانی مشاهده نشد و دلار، طلا و سکه افت جزئی را تجربه کردند. برخی کارشناسان افزایش موقتی اندک بازار دلار را متاثر از ناامنی صبح دیروز زاهدان دانستند.

در حال حاضر قیمت دلار ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان است و تلاش می کند از سد ۵۰ هزار تومان عبور کند. این عدد به مقاومت اصلی دلار در هفته های اخیر تبدیل شده است و تلاش اسکناس آمریکا برای ماندن در این قیمت ناموفق بوده است.

با وجود این، گروهی از کارشناسان تاثیر اخبار سیاسی بر بازارها و تلاش بازارسازان را موقتی می دانند و معتقدند بازار دلار، طلا و سکه تحت تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی در بلندمدت در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml