کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن

بر اساس اعلام رئیس دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با انجام بازرسی های عملیاتی و شناسایی خانه های خالی، قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش اخبار تایمز؛ «ابوالفضل نوروزی» رئیس دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه تهران ۲۰ با بیان اینکه در برخی شهرها تعداد بنگاه های املاک بیشتر از سایر نیازها است، گفت: سرانه واقعی است. مشاوران املاک بسیار بالا هستند و این زمینه ساز افزایش قیمت در بخش مسکن است.

وی گفت: بیشتر قیمت گذاری توسط مشاوران املاک و بسترهای تبلیغاتی انجام می شود. اما با بازرسی عملیاتی که انجام شد ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت را کاهش دادیم. همچنین پیگیری خانه های خالی و ساماندهی مشاوران املاک نیز در این زمینه موثر بوده است.

در ادامه گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: با گشت هایی که انجام دادیم مشاوران املاک را بدون مجوز شناسایی کردیم و حدود هزار و ۴۰۰ مشاور املاک فاقد کد رهگیری بودند.

وی با اشاره به اینکه باید دری در سامانه املاک باز شود تا هیچ بنگاه معاملات ملکی بدون مجوز فعالیت نکند، گفت: می توانیم از ابزاری استفاده کنیم تا واحدهای بدون مجوز نتوانند کار کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران یادآور شد: گشت ها بسیار موثر بوده و منجر به کاهش قیمت ها شده است، به طوری که در پردیس گشت ها بین ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان کاهش قیمت داشته اند.

وی افزود: ارائه کد رهگیری جزو وظایف ماست و هیچ صنفی بدون کد رهگیری حق معامله ندارد و در صورت عدم رعایت این موضوع تخلف محسوب می شود.

جعفری نسب، معاون سازمان تعزیرات همچنین با توصیه به اینکه تحت هیچ شرایطی هیچ معامله ای توسط افراد بدون کد رهگیری انجام نشود، گفت: نظارت و بازرسی های ما در این حوزه به صورت جداگانه ادامه دارد.

وی گفت: نزدیک به ۲ هزار پرونده در حوزه تخلفات مشاوران املاک تشکیل شده و تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال جریمه کرده ایم.

جعفری نسب در پایان گفت: در استان تهران برخی از مشاوران املاک درصدد انجام معاملات جعلی هستند که تخلف است و با جدیت با آنها برخورد خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml