کاهش ۲ درصدی نرخ سود مخصوص این افراد حقوقی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از کاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات به تعاونی‌ها در راستای حمایت از بخش واقعی و مردمی اقتصاد خبر داد.

کاهش ۲ درصدی نرخ سود مخصوص این افراد حقوقی

به گزارش اقتصاد۱۰۰ به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شیخ‌حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، بانک توسعه تعاون مکلف به تقویت و ارتقای بخش تعاون در اقتصاد ملّی شده است. عملکرد بانک در ۱۴ سال گذشته نشان می‌دهد که بیش از دو سوم تسهیلات پرداختی به بخش تعاون و تعاون گران بوده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون مکلف است ۷۰ درصد سبد تسهیلات خود را به بخش تعاون اختصاص دهد و صورت‌های مالی بانک نشان می‌دهد که این نسبت رعایت شده است. تسهیلات پرداختی بانک در سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۷ درصدی در مقایسه با سال پیشین برخوردار بوده است و مانده تسهیلات در پایان سال ۱۴۰۱ نیز رشد ۳۷ درصدی در مقایسه با پایان سال پیش از آن تجربه کرده است.

شیخ‌حسینی ادامه داد: تسهیلات پرداختی بانک ۱۵ درصد در بخش کشاورزی، ۳۷ درصد در بخش صنعت و معدن، ۹ درصد بخش عمران و مسکن، ۳۲ درصد در بخش خدمات و ۷ درصد بخش بازرگانی بوده است.

وی تصریح کرد: رشد مصارف و منابع بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۱ از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است. همچنین این بانک طی سه‌ماهه ابتدایی سال‌جاری نیز در شاخص تسهیلات اعطایی رشد ۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاصل کرده است و مانده مصارف در پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

شیخ‌حسینی یادآور شد: مانده منابع بانک در پایان سه‌ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش با رشد ۴۱ درصدی مواجه گردیده است و نسبت مصارف به منابع نیز با تلاش و اهتمام مجموعه و تدابیر مدیران بانک در سطح ۹۵ درصد مدیریت شده است که با توجه به تکالیف متعدد و نیز رویکرد توسعه‌ای بانک قابل توجیه است.

این مقام بانکی گفت: عملکرد سال گذشته بیانگر آن است که ۱۸۰ درصد در صدور ضمانت‌نامه و ۱۹۸ درصد در صدور اعتبار اسنادی داخلی رشد حاصل شده است و در سه‌ماهه ابتدایی امسال نیز ۷۵ درصد رشد در صدور ضمانت‌نامه و ۴۱۴ درصد رشد در صدور اعتبار اسنادی داخلی در مقایسه با سه‌ماهه ابتدایی سال پیشین رقم خورده است.

وی ادامه داد: سرمایه بانک توسعه تعاون در سال گذشته از ۲۸ هزار میلیارد ریال به ۶۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که رشد بیش از ۱۲۰ درصدی و باعث بهبود و رشد مناسب نسبت کفایت سرمایه بانک شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون ۹۸ درصد سهمیه تخصیصی موضوع تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را در سال گذشته پرداخت نموده است و در پرداخت تسهیلات حمایتی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، ازدواج جوانان، فرزندآوری، ازدواج جوانان، مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، جهش تولید مسکن و خرید تضمینی گندم نیز ۹۶ درصد عملکرد محقق شده است.

شیخ‌حسینی یادآور شد: در راستای وظایف توسعه‌ای سال گذشته بیش از ۹,۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی پرداخت شده است، که معادل ۹۵ درصد سهمیه تخصیصی بوده و این رقم در سال‌جاری با افزایش عملکرد روبرو خواهد شد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml