کاهش ۵۰ درصدی واردات چای، برنج و شکر / افزایش قیمت در راه است؟

واردات چای خشک، برنج، شکر خام، گوشت مرغ و گندم در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۵۷.۶۹، ۵۳.۸۹، ۵۱.۹۸، ۴۸.۱۱ و ۴۶.۲۰ درصد کاهش داشته است.
به گزارش اخبار تایمز؛ بر اساس آخرین آمار گمرک ایران در ۸ ماهه امسال ۱۵ میلیون و ۶۷۴ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۷۷ میلیون دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱.۳۴ درصد و از نظر ارزشی ۷ درصد است.
در این مدت ۲ میلیارد و ۴۷۱ میلیون دلار ذرت، یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون دلار روغن خوراکی نیمه جامد، مایع و خام، یک میلیارد و ۵۶۹ میلیون دلار انواع دانه های روغنی، ۸۵۴ میلیون دلار برنج و ۷۳۰ میلیون دلار گندم وارد کشور شده است که ۵ مورد اول کالاهای اساسی بوده است

.

به این ترتیب از مجموع واردات کالاهای اساسی به کشور در این مدت ۷ میلیارد و ۵۶۷ میلیون دلار مربوط به ۵ قلم کالای اساسی فوق بوده است.

همچنین بین کالاهای اساسی واردات گوشت قرمز سبک گرم، کود شیمیایی، جو، انواع بذر و گوشت قرمز سرد سنگین از بیشترین افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بودند.

واردات چای خشک، برنج، شکر خام، گوشت مرغ و گندم در این مدت به‌لحاظ ارزش بیشترین کاهش را بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند، به‌طوری که این پنج قلم به‌ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷.۶۹ درصد، ۵۳.۸۹ درصد، ۵۱.۹۸ درصد، ۴۸.۱۱ درصد و ۴۶.۲۰ درصد کاهش داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml