کاهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین؛ ETF ها بزرگترین کابوس ارز دیجیتال هستند

اکوایران: قیمت بیت کوین پس از آغاز فعالیت صندوق های قابل معامله برای این ارز دیجیتال با کاهش قیمت قابل توجهی همراه بوده است.

به گزارش اخبار تایمز، از ۱۱ ژانویه (۳۰ آذر) و همزمان با آغاز معاملات وجوه این ارز دیجیتال (Bitcoin ETF) که سرمایه گذاری در بزرگترین ارز دیجیتال جهان را تسهیل می کند، بیت کوین با افت قیمت بیش از ۲۰ واحدی مواجه شده است. ٪.

به گفته بلومبرگ، این امر معامله گران را در مورد تأثیر بالقوه ETF ها بر عملکرد بیت کوین محتاط تر کرده است. قیمت این ارز دیجیتال در زمان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در مبادلات از جمله BlackRock و Fidelity ETF به بیش از ۴۹۰۰۰ دلار رسید. با این حال، از ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه (۳ فوریه) به وقت ایران، بیت‌کوین کمی بیش از ۳۹۰۰۰ دلار معامله می‌شد. قیمت بیت کوین در روز سه شنبه به حدود ۳۸۵۰۰ دلار کاهش یافت که در مقایسه با سطح قیمت ۴۹۰۰۰ دلار، ۲۰.۵ درصد کاهش داشت.

تحلیلگران صرافی Bitfinex در یادداشتی نوشتند: «از آنجایی که به نظر می رسد فشار نزولی بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم است، سطوح بعدی قیمت حیاتی بیت کوین که می تواند حمایتی را فراهم کند، بین ۳۸۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ دلار تخمین زده می شود.

۱۰ صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تایید شده است، تاکنون ۱.۱ میلیارد دلار جریان خالص سرمایه در این ماه ثبت کرده اند. با این حال، صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین Grayscale، معروف به Grayscale Bitcoin Trust، نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار خروجی داشته است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه (۳ فوریه) از ۳۸۵۴۶ دلار تا ۴۰۱۵۹ دلار متغیر بود. تغییرات قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۱۵۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲.۳۲ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۹ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۱۶۹ دلار به ۲۳۵۱ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۰ به وقت ایران حدود ۲۲۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۱۶۵ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹.۱۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml