کشیدن دندان و ایمپلنت فوری دندان

ایمپلنت یک درمان بی نظیر برای بی دندانی است که در ایمپلنت های معمولی ممکن است تا ۶ ماه به طول می انجامد. ایمپلنت های فوری می توانند تمامی مراحل درمان را به کمتر از ۶ ماه برسانند و در این مقاله به بررسی کشیدن دندان و ایمپلنت فوری می پردازیم.

ایمپلنت دندان

ممکن است به دلایل مختلف مانند شکستگی، پوسیدگی و …. دندانی را از دست داده باشید که این امر موجب بهم ریختن طرح لبحند شما، کاهش اعتماد به نفس، ایجاد اختلال در جویدن و خوردن غذا می شود. از گذشته تا به امروز راه های مختلفی برای درمان بی دندانی ارائه شده است که در حال حاضر محبوب ترین و بهترین راه جایگزینی دندان آسیب دیده و یا از دست رفته ایمپلنت دندان می باشد.

ایمپلنت دندان روشی درمانی ترمیمی می باشد که تحت یک عمل جراحی انجام می شود، دارای طول درمان می باشد و همچنین دارای طول عمر بالا می باشد، این روش درمان ثابت می باشد و در صورت مراقبت مناسب و رعایت نکات مراقبتی طول عمر آن مادام العمر می باشد.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت ۱۴۰۲

در واقع این روش برای جایگزینی روش هایی مانند بریج و استفاده از دندان مصنوعی ارائه شده است تا معایب و مشکلات آن ها را از بین برده و راحتی یک دندان طبیعی را برای بیمار فراهم آورد. البته که هزینه ایمپلنت فوری دندان نسبت به روش های دیگر کمی بالاتر می باشد اما در بلند مدت به این نتیجه می رسید که این روش به دلیل طول عمر بالای خود روشی مقرون به صرفه است.

درمان ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

در این روش درمانی ابتدا مورد معاینه دقیق پزشک قرار می گیرید و پس از آن برای عمل کاشت ایمپلنت آماده می شوید. در این عمل جراحی ابتدا دندان پزشک بی حسی را تزریق کرده و سپس با استفاده از پانچ یا تیغ جراحی لثه را برش می دهند تا استخوان فک نمایان شود، پس از این که استخوان فک نمایان شد استخوان فک را در ناحیه ای که نیاز به کاشت ایمپلنت دندان دارد با استفاده از تجهیزات مخصوص دندان پزشکی سوراخ می کنند.

پس از این که استخوان فک را سوراخ کردند پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می دهند و لثه را اطراف آن بخیه می کنند تا استخوان فک به خوبی رشد کرده، اطراف پایه ایمپلنت را بپوشاند و پایه ایمپلنت مستحکم شود. اصطلاحا به این امر درمانی  جوش خوردن استخوان فک با پایه ایمپلنت می گویند.

درمان ایمپلنت چگونه انجام می شود ؟

پس از ان که استخوان فک با پایه ایمپلنت به خوبی جوش خورد تاج اصلی دندان را روی آن نصب می کنند این امر ممکن است بین ۳ الی ۶ ماه زمان ببرد.

این در حالی است که فرد نیاز به عمل پیوند استخوان نداشته باشد زیرا که عمل پیوند استخوان خود به تنهایی نیاز به ۳ الی ۶ ماه زمان جهت بهبودی و ترمیم استخوان فک دارد. عمل پیوند استخوان را زمانی انجام می دهند که پزشک تشخیص می دهد تراکم استخوان فک کم است و در صورت کاشت ایمپلنت دندان درمان با شکست مواجه می شود، در این عمل لثه را برش می دهند و روی استخوان فک چهارچوبی ایجاد می کنند، سپس مواد پیوند استخوان را روی استخوان فک قرار می دهند و روی آن را می پوشانند تا لثه را بخیه بزنند و استخوان فک ترمیم شود.

 پس از ترمیم شدن استخوان فک بلا فاصله پیش از آن که استخوان فک دچار تحلیل شود کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهند. لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان علاوه بر این که بی دندانی را درمان می کند، عملکرد ریشه دندان را نیز شبیه سازی می کند و مانع از تحلیل رفتن استخوان فک می شود. همچنین ایمپلنت دندان مانند ریشه دندان تاج را مستحکم و ثابت نگه می دارد و اختلالات روش های درمانی دیگر را ندارد.

ایمپلنت فوری چیست؟

در مطلب قبلی روش درمان ایمپلنت دندان را به شما توضیح دادیم که استاندارد و معمولی می باشد و در دو مرحله انجام می شود. اما برخی افراد هستند که با تشخیص و تایید پزشک می خواهند که کاشت ایمپلنت دندان را به صورت فوری انجام دهند، کاشت ایمپلنت فوری به این صورت می باشد که پزشک پس از کشیدن دندان بیمار استخوان فک را آماده سازی کرده،  پایه ایمپلنت را درون آن جای گذاری می کند،  همچنین تاج دندان نیز در همان روز روی دندان قرار می گیرد و تمامی مراحل ایمپلنت دندان نهایتا در یک جلسه انجام می شود.

ایمپلنت فوری

پایه ایمپلنت ها را عموما از جنس تیتانیوم تولید می کنند از همین جهت بدن انسان نسبت به آن واکنش یک جسم خارجی را نشان نمی دهد، استخوان فک رشد کرده و اطراف پایه ایمپلنت را می پوشاند تا مستحکم شود. این نوع روش از درمان ایمپلنت دندان نیازمند شرایط خاص از سلامت جسمانی می باشد که در صورتی که فرد دارای این شرایط خاص از سلامت عمومی باشد می تواند براحتی و بدون هیچ دغدغه ای از این روش درمانی بهره مند شود.

آشنایی با مزایای ایمپلنت فوری دندان

  • کوتاه بودن دوره نداشتن دندان : پروسه درمان، حذف یکی از مراحل جراحی و ادغام دو جراحی در یک جلسه از مهم ترین مزایای این روش است. در واقع میتوان گفت که این از مهم ترین مزایای ایمپلنت فوری از نظر بیماران است: کوتاه شدن دوره درمان ایمپلنت فوری
  • اما مهم ترین مزیت ایمپلنت فوری از نظر متخصصین، حفظ استخوان در مدت زمان ترمیم است. در این روش از تحلیل و از دست رفتن بیشتر استخوان، در فاصله بین کشیدن دندان و گذاشتن ایمپلنت، جلوگیری می شود
  • کاهش تعداد جلسه های درمانی و جراحی های لازم برای ایمپلنت
  • افزایش اعتماد بنفس بیمار به خاطر حفظ ظاهر به شکل اول و زیبایی بیشتر
  • درد و عوارض کمتر
  • نداشتن دندان میتواند در ادای کلمات تاثیرگذار باشد. در این روش وضعیت آوایی و ادای کلمات بیمار را دچار مشکل نخواهد کرد

مهم ترین عامل موفقیت درمان ایمپلنت فوری

از مهم ترین عوامل موفقیت در درمان ایمپلنت فوری می توان به برند ایمپلنت و مهارت دندان پزشک اشاره کرد. به طوری که هرچه برند ایمپلنت بهتر و با کیفیت تری را انتخاب نمایید برای درمان درصد موفقیت درمان افزایش می یابد.

زیرا سازگار بودن آن ایمپلنت بیشتر است و با تکنولوژی جدید تری تولید شده است و از مهم ترین عوامل موفقیت درمان ایمپلنت فوری باید به مهارت دندان پزشک و میزان تخصص آن اشاره کنیم. هر چه میزان تخصص و مهارت دندان پزشک بیشتر باشد درصد موفقیت درمان نیز افزایش می یابد.

به این صورت که دندان پزشک با استفاده از تخصص و مهارت و تجربه خود نقشه درمان را طوری طراحی می کند که طول درمان کاهش یابد و در مدت زمان کم تری بهبود یابد که این موضوع ارتباط مستقیم با موفقیت درمان دارد و هرچه طول درمان کاهش یابد درصد موفقیت افزایش می یابد.

از همین جهت تخصص و مهارت دندان پزشک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همچنین دندان پزشک در انتخاب برند ایمپلنت مناسب درمان بیمار نقش زیادی دارد و باید در انتخاب نوع و برند ایمپلنت بسیار کوشا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml