کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا; مراقب تبلیغات آنلاین باشید

همزمان با فرا رسیدن طولانی ترین شب سال، کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا رونق گرفته است. بنابراین باید مراقب تبلیغات اینترنتی و خرید اینترنتی باشید.
به گزارش اخبار تایمز؛  معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فرجا نسبت به کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا به همه مردم ایران هشدار داد. قطعا می توان فضای مجازی را خطرناک ترین منبع تبلیغات جعلی و کلاهبرداری اینترنتی دانست. از این رو اکنون که تا ساعاتی دیگر شب یلدا آغاز می شود، تبلیغات اینترنتی و خریدهای گسترده اینترنتی در شبکه های اجتماعی به شدت افزایش یافته است. با این حال، بسیاری از تبلیغات حاوی لینک های مخرب و تهدیدات سایبری هستند، بنابراین شهروندان باید بسیار مراقب و هوشیار باشند.
این روزها حراج ها و تخفیف ها و تبلیغات زیادی به این شکل در فضای مجازی انجام می شود. بسیاری از لینک های خرید اینترنتی موجود در فضای مجازی حاوی بدافزارهای مختلفی هستند که به محض کلیک بر روی آنها، تمامی اطلاعات شما را به سرقت می برند.
سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس راهور فتای فرج در خصوص تبلیغات اینترنتی شب یلدا قداست:
با توجه به روزهای پایانی آذرماه و نزدیک شدن به شب یلدا، مجرمان سایبری با تبلیغات جعلی در فضای مجازی اقدام به فریب شهروندان می کنند.

کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا

وی افزود: «فراد سودجو با درج آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی و تبلیغات ارزان‌سراهای ویژه شب یلدا، مشتریان را به واریز مبلغی به عنوان بیعانه ترغیب می‌کنند. افراد ناآگاه نیز گول این سودجویان را خورده و با واریز مبلغ خواسته شده طعمه این افراد می‌شوند.»

سرهنگ پاشایی به کاربران توصیه کرد:

هنگام خریدهای آنلاین به این نکته حتماً توجه داشته باشند که از پرداخت وجه به هر میزان به عنوان بیعانه برای نگه داشت کالا خودداری کنند و در هنگام تحویل کالا حتماً نسبت به بررسی اجناس اقدام کنند تا کالای تقلبی دریافت نکنند.

وی ضمن اشاره به اینکه مجرمین سایبری همیشه در کمین هستند تا از کاربران ناآگاه کلاهبرداری کنند از شهروندان خواست: «در صورت اطلاع از هر نوع فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی https:‎//csirc.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml