کلوب| فدراسیون فوتبال این تفاوت بزرگ را دید؟

کلوب| فدراسیون فوتبال این تفاوت بزرگ را دید؟

تیم فوتبال پرسپولیس در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل قطر رفت و با تک گل امید عالیشاه بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

تا قبل از این بازی بسیاری از فوتبال‌دوستان نگران این مسئله بودند که پرسپولیس از بازی با النصر (تا بازی مقابل الدحیل) بدون حتی انجام یک بازی پا به این دیدار خواهد گذاشت و این احتمال را می‌دادند که ممکن است پرسپولیس در این بازی هم شکست بخورد؛ اما چنین اتفاقی نیفتاد. جدای از این صحبت‌ها نکته‌ای که در این دیدار بسیار قابل توجه بود کیفیت چمن ورزشگاه بود.

زمین چمن یک مسئله بسیار مهم در تمرینات و بازی‌هاست و اگر زمینی کیفیت نامناسب داشته باشد بلاشک بر کارهای تاکتیکی هر دو تیم و عملکرد فردی بازیکنان تأثیر منفی می‌گذارد. یک مقایسه ساده بین دو دیدار پرسپولیس و النصر در آزادی و پرسپولیس و الدحیل در قطر نشان می‌دهد که اگر زمین مناسبی برای بازی در نظر گرفته شود و آماده شود، ما می‌توانیم شاهد یک بازی زیبا و تماشاگرپسند باشیم. شاید اگر بازی پرسپولیس و النصر در یک ورزشگاه مناسب‌تری برگزار می شد نتیجه‌ای به غیر از شکست پرسپولیس رقم می‌خورد. البته حواشی قبل از این مسابقه هم در نتیجه بازی تأثیر فراوانی داشت.

فارغ از این صحبت‌ها، اگر مدیران و فدراسیون نشین‌ها کمی در عمل پیگیر فوتبال باشند و سعی کنند مشکلات مربوط به آماده‌سازی تیم‌ها را حل کنند، به طور قطع ما با فراغ بال و عملکرد بهتری تورنمنت‌ها را ادامه می‌دهیم. بازی پرسپولیس و الدحیل، تنها یک چشمه از تفاوت فوتبال ما و فوتبال دیگر کشورها بود.

آیا فدراسیون فوتبال این تفاوت ها را دید؟

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml