کنعانی‌ زادگان: کاری به کیروش ندارم/ژاپن و کره هیولا نیستند/آسیا باید به قدرت فوتبال ایران احترام بگذارد!

تیم ملی ایران در فینال مسابقات اردن در شب درخشش محمدحسین کنعانی زادگان موفق شد با ۴ گل تیم ملی قطر را شکست دهد.

به گزارش اخبار تایمز؛ کارلوس کی روش که بیش از ۸ سال هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت در دیدار پایانی هدایت تیم ملی قطر را برعهده داشت و حضور او روی نیمکت قطر بر حساسیت مقدماتی این مسابقات افزود. اردن جالب اینجاست که قبل از شروع بازی از سوی کادرفنی و بازیکنان تیم ملی ایران تقدیر ویژه ای از کی روش انجام شد و به سرمربی پرتغالی گلی برای قدردانی از زحمات او در دوران مربیگری در فوتبال ایران اهدا شد اما… .

کیست که نداند برخی از بازیکنان تیم ایران هم دلی پر از کارلوس کی روش داشتند. به نظر می رسید یکی از این بازیکنان محمدحسین کنعانی زادگان باشد که انتظار داشت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کنار شجاع خلیل زاده در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته باشد اما کارلوس کی روش سرمربی وقت ایران نظر دیگری داشت.

با این ذهنیت بازی دو تیم آغاز شد و محمدحسین کنعانی زادگان در دقیقه ۵۳ به جای مرتضی پورعلیگنجی به میدان رفت. یک تعویض اجباری که سرنوشت ساز شد. کنعانی زادگان در این دیدار با یک دبل توانست تیم ملی ایران را با نتیجه ۴ بر صفر به برتری برساند. پیروزی کوبنده مقابل کارلوس کی‌روش که کنعانیتی با او کور شده بود، اما وقتی در یک مصاحبه خبری اختصاصی از او پرسیدیم، او به ما گفت: نه! من با کارلوس کی روش کاری ندارم. من در تیم ملی شاگرد او بودم و به هر حال هر تصمیمی با سرمربی بود. کی روش به عنوان سرمربی تصمیم می گرفت چه کسی بازی کند و چه کسی روی نیمکت بنشیند و من به عنوان یک بازیکن حرفه ای وظیفه اطاعت داشتم. در این میان کسانی که مرا از نزدیک می شناسند می دانند که دل حسین کنعانی زادگان پاک است و از هیچکس کینه ای ندارد، کیروش که معلم و سرمربی من بود.

وی در خصوص دبل مقابل تیم ملی قطر نیز اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که به خاطر مصدومیت مرتضی پورعلیگنجی هم تیمی و دوستم در تیم ملی و پرسپولیس بسیار بسیار ناراحت هستم. مرتضی مدافع باهوش و پرتلاشی است و امیدوارم هر چه زودتر برگردد. من خودم تجربه تلخی از مصدومیت دارم و واقعا از ته دل ناراحت بودم در حالی که در تیم ملی و پرسپولیس به او نیاز داریم. امیدوارم هر چه زودتر برگردد و بتوانیم دوباره با هم بازی کنیم.

کنعانی‌زادگان: آرزویم زدن گل قهرمانی تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیاست/ با کیروش هیچ کُری ندارم! / ژاپن و کره هیولا نیستند!

مدافع تیم ملی ادامه داد: وظیفه ذاتی من به عنوان مدافع گل نخوردن است. باید به فکر دفاع باشم اما به لطف خدا و کمک هم تیمی هایم توانستم دو گل بزنم. گلزنی برای تیم ملی بسیار خوشحال کننده است اما مهمتر از آن موفقیت تیم ملی است. تیم ایران به این برد پرگل نیاز داشت و این برد اعتماد به نفس همه بچه ها را بالا می برد.

کنعانی زادگان که خود سابقه بازی در لیگ ستارگان قطر را دارد درباره اهمیت قهرمانی پورگل توضیح داد: دو سال در لیگ ستارگان قطر بازی کردم و می دانم که فوتبال این کشور در حال پیشرفت است. قطر حتی در جام ملت های قبلی هم عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و حالا قرار است در خانه از عنوان قهرمانی دفاع کند. فوتبال آسیا با این برد بزرگ باید به قدرت فوتبال ایران احترام بگذارد. به نظر من تورنمنت اردن اصلا شبیه بازی دوستانه نبود و شک نکنید که قطر با تمام وجود برای شکست ما بازی کرد اما در نهایت توانستیم ثابت کنیم که تیم بهتری هستیم. راهنمایی کادرفنی و تلاش بچه ها و برد پورگلی را هم به دست آوردیم.

این روزها همه از قدرت ژاپن و کره جنوبی صحبت می کنند و ملی پوش کشورمان در این خصوص گفت: من هم معتقدم ژاپن و کره جنوبی رشد زیادی داشته اند. با این حال من می گویم کره جنوبی و ژاپن هیولا نیستند! بازیکنان آنها مانند بازیکنان ما دو دست، دو پا و یک سر دارند و فرازمینی نیستند. آنها از مریخ نیامده اند و ما می توانیم خیلی چیزها را در جام ملت های آسیا ثابت کنیم. من و این نسل چند سالی است که در تیم های ملی و باشگاهی با هم بازی می کنیم و می دانم چه می گویم. امسال نوبت قهرمانی تیم ملی در آسیاست و وقتی قطر به این عنوان رسید ما هم می توانیم و با همین ذهنیت قهرمانی انشالله جام ملت ها را شروع می کنیم.

وی درباره شادی گل همیشگی و معروف خود در فینال مسابقات اردن و پس از گلزنی به قطر گفت: این رقص سنتی جنوب کشور است که سربندری ها آن را به خوبی می شناسند. هر وقت گلی می زنم سعی می کنم به یاد همشهریانم باشم و آن را اجرا کنم. البته رقص اصلی سربندری را برای جام ملت های آسیا گذاشته ام. امیدوارم بتوانم آن را در جام ملت های آسیا اجرا کنم.

مدافع ملی پوش پرسپولیس در پایان درباره بازی با پیکان گفت: در قطر بودم که شنیدم این بازی قرار است در شهر قزوین برگزار شود. به هر حال این تصمیمی است که گرفته شده و امیدوارم هواداران ما ما را در این شهر تنها نگذارند. پیکان هم تیمی جوان اما قابل احترامی است. امیدوارم سعی کنیم با ۳ امتیاز زمین را ترک کنیم زیرا به تک تک امتیازات این بازی و بازی های بعدی نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml