گرانی دلار مردم را از خرید گوشی نو منصرف کرده است

گرانی دلار بازار تلفن همراه را همچون سالهای گذشته به التهاب کشانده به نحوی که مردم دیگر رغبتی برای خرید گوشی جدید ندارند، در این بخش خبری به دلایل این موضوع پرداخته ایم

در این بخش خبری گفت و گویی با مدیر وبسایت الان بخریم در خصوص چرایی گرایش مردم به سمت تعمیر موبایل به جای خرید موبایل نو انجام داده ایم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

محمد زیار مدیر وبسایت الان بخریم در گفت و گو با گزارشگر اخبار تایمز در خصوص اینکه چرا بازار گوشی تلفن همراه از تکاپو افتاده است اینطور پاسخ داد که رابطه قیمت دلار و قیمت گوشی های تلفن همراه همیشه رابطه ای مستقیم بوده است. هر زمان نرخ ارز مرجع افزایش داشته است بلافاصله بازار کالاهای دیجیتال که پرچم دار آن گوشی های موبایل است نیز از آن تاثیر گرفته و قیمت ها صعودی می شود. این در شرایطی است که حتی در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که قیمت گوشی های موبایل چندین بار در ساعت تغییر میکند و ثبات بازار در چنین شرایطی از بین میرود.

وی در خصوص اینکه چرا تمایل به خرید گوشی های جدید کاهش پیدا کرده است نیز اینطور گفت که هر چه دلار بالاتر رود قیمت گوشی ها نیز افزایش می یابد و افراد با پرداخت پول بیشتر، قادر خواهند بود گوشی با قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری کمتری را خریداری کنند، او همچنین در ادامه افزود که بسیاری از افراد ترجیح میدهند به جای آنکه هزینه بالایی برای خرید یک گوشی پایین رده تا میان رده پرداخت کنند، هزینه بسیار کمتری را در راستای تعمیر موبایل خود هزینه کنند تا دوباره بتوانند از آن همانند قبل استفاده کنند.

زمانی که شخص بجای خرید گوشی جدید، به فکر تعمیر موبایل خود می افتد قطعا فروش گوشی های موبایل جدید نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش می یابد. زیرا شخص با بررسی در می یابد که میتواند بجای پرداخت چندین میلیون تومان، تنها با چند صد هزار تومان قطعه موبایل مورد نیاز خود را از وب سایتهایی نظیر جرمن پارت خریداری کرده و در نهایت با پرداخت هزینه اجرت تعمیر، دوباره از گوشی خود برای مدتها استفاده نماید.

از این رو است تا زمانی که وضعیت ارزی به همین منوال باشد میتوان اینطور پیش بینی کرد که رفته رفته بر آمار کسانی که تعمیر موبایل را به خرید گوشی موبایل جدید ارجح میدانند بیشتر شود.

نظر شما چیست؟ آیا از گوشی های جدید موجود در بازار خرید میکنید و یا با هزینه کمتر به سراغ تعمیر گوشی قدیمی خود می روید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml