گزارش اسپیدتست وضعیت اینترنت ایران در نوامبر ۲۰۲۳; کاهش مداوم سرعت و کیفیت

وب سایت معروف اسپیدتست (SpeedTest) گزارش جدید خود را از وضعیت اینترنت ایران در آبان ماه ۲۰۲۳ منتشر کرد که بر اساس این گزارش سرعت اینترنت ثابت کشور کاهش یافته است.
به گزارش اخبار تایمز؛ گزارش وضعیت اینترنت ایران در نوامبر ۲۰۲۳ توسط SpeedTest به عنوان بهترین بستر سنجش کیفیت و سرعت اینترنت در جهان منتشر شد. بر اساس این گزارش، کیفیت و سرعت اینترنت همراه در ایران نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده و ثابت مانده است. اما در بخش اینترنت ثابت، سرعت اینترنت ثابت ایران یک پله کاهش یافته است. البته گزارش پرسرعت میانگین سرعت اینترنت ثابت و همراه در نظر گرفته شده است و به جز ایران، کشورهای دیگری نیز در این فهرست قرار دارند.

.

گزارش وضعیت اینترنت ایران نوامبر ۲۰۲۳ توسط SpeedTest

گزارش جدید مرجع سنجش کیفیت و سرعت اینترنت اسپیدتست میانگین سرعت اینترنت ثابت و سیار در نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد. طبق این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل جهانی ۴۸.۶۱ و میانه سرعت اینترنت ثابت نیز ۹۰.۲۱ مگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری شده است.

گزارش وضعیت اینترنت ایران نوامبر 2023 توسط SpeedTest

وضعیت اینترنت موبایل ایران

در گزارش اسپیدتست میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در نوامبر ۲۰۲۳ به ۳۱.۸۲ مگابیت بر ثانیه رسیده که نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است. اما اوضاع در بخش اینترنت ثابت متفاوت است. میانه سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۲.۷۶ مکابیت برثانیه اندازه‌گیری شده است. طبق این گزارش ایران همچنان در بخش موبایل جایگاه ۷۵ را حفظ کرده و در بخش اینترنت ایران جایکاه ۱۵۴ را به خود اختصاص داده که نشان از سقوط اینترنت ثابت دارد.

گزارش وضعیت اینترنت ایران نوامبر 2023 توسط SpeedTest

اما در ماه گذشته (اکتبر) میانه سرعت اینترنت موبایل کشور ۳۱.۶۶ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۳.۰۳ مگابیت برثانیه بوده است. ایران در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانگین سرعت اینترنت موبایل تغییری نکرده و در همان جایگاه ۷۵ مانده است. اما در رده‌بندی بیشترین میانگین سرعت اینترنت ثابت اوضاع منفاوت است و ایران از جایگاه ۱۵۳ در ماه پیش به ۱۵۴ در ماه جاری نزول کرده است.

پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل در اختیار امارات و قطر است

در گزارش رده‌بندی بیشترین میانه سرعت اینترنت سیار در جهان SpeedTest، چهار کشور نخست لیست نسبت به ماه پیش تغییری نکرده است. امارات متحده عربی همچنان جایگاه نخست را با سرعت ۳۲۴.۹۲ مگابیت برثانیه در اختیار دارد و پس از آن قطر با ۲۴۳.۹۵ مگابیت برثانیه جایگاه دوم را در اختیار دارد. در رتبه‌های بعدی نیز کویت با ۱۸۹.۱۱ مگابیت بر ثانیه و چین با ۱۶۱.۵۶ مگابیت برثانیه قرار دارند.

میانه سرعت اینترنت موبایل نروژ و دانمارک نیز به ترتیب ۱۵۳.۱۸ و ۱۴۷.۳ مگابیت برثانیه اندازه‌گیری شده که نشان می‌دهد هردو کشور ۲ پله صعود کرده‌اند.

گزارش وضعیت اینترنت ایران نوامبر 2023 توسط SpeedTest

کدام کشورها پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت جهان را در اختیار دارند؟

سرعت اینترنت ثابت در سه کشور نخست نسبت به ماه پیش تغییری نکرده است. سنگاپور بالاترین سرعت اینترنت ثابت جهان را با میانه سرعت ۲۶۳.۵۱ مگابیت برثانیه در اختیار دارد. هنگ‌کنگ نیز در جایگاه دوم با سرعت ۲۵۹.۲ مگابیت برثانیه و شیلی نیز با ۲۴۹.۸۲ مگابیت برثانیه در جایگاه سون تکیه زده است.

گزارش وضعیت اینترنت ایران نوامبر 2023 توسط SpeedTest

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml