گل به خودی تاریخی دو بازیکن پرسپولیس/ وقتی پرسپولیسی ها اسطوره استقلال را شوکه کردند!

هواداران پرسپولیس همچنان در شوک گل به خودی هستند که با پاس عجیب سروش رفیعی و جاگیری عجیب تر علیرضا بیرانوند به ثمر رسید.

به گزارش اخبار تایمز، وقتی در پایان نیمه اول بازی با ذوب آهن، دروازه پرسپولیس به دلیل ناهماهنگی سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند باز شد، اکثر هواداران این تیم ناخودآگاه صحنه زمستان ۱۳۹۲ محسن را به یاد آوردند. بنگر به عقب پاس داد و سوشا مکانی نتوانست توپ را مهار کند. کند و پرسپولیس یک گل به خودی زدند. آن گل قطعا از یاد پرسپولیسی ها نخواهد رفت اما اگر به چند سال قبل برگردیم شاهد یک گل خودجوش دیگری خواهیم بود که به دلیل ناهماهنگی دو چهره سرشناس پرسپولیس توسط تیم ملی فوتبال کشورمان به ثمر رسید.

پس از حضور آبرومندانه ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که مورد تمجید کارشناسان قرار گرفت، ملی پوشان کشورمان که مرحوم منصور پورحیدری را به جای جلال طالبی در راس خود دیدند، به عنوان شماره به بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک رفتند. یکی از مدعیان قهرمانی همه چیز تا هفدهم دی ۱۳۷۷ خوب پیش می رفت و عمان به عنوان یکی از حریفان ما در مرحله دوم آن مسابقات که به صورت گروهی برگزار می شد، نتوانست دردسر چندانی ایجاد کند اما عملکرد خوب حریف بچه ها را شگفت زده کرد. و این باعث سردرگمی آنها شد.

در یکی از صحنه ها زمانی که نادر محمدخانی قصد داشت پاس معکوس بدهد با نیما نکیسا گلاویز شد و نتیجه این ناهماهنگی دو بازیکن پرسپولیس گلی بود که وارد دروازه ایران شد و برای محمدخانی ثبت شد. منصور پورحیدری پدر معنوی و یکی از اسطوره های باشگاه استقلال در کنار زمین شوکه شد و بقیه ملی پوشان با حیرت به تماشای این صحنه نشستند. این ناکامی زمانی تکمیل شد که ما بازی را در کمال تعجب با نتیجه ۴-۲ باختیم! البته این دیدار زنگ خطری برای ملی پوشان بود و پس از آن همه حریفان را یکی پس از دیگری شکست دادیم و مدال طلای بازی های آسیایی را کسب کردیم.

همچنین لازم به ذکر است که آن گل یک اتفاق سهوی بود و ارزش های کمیاب نادر محمدخانی و نیما نکیسا به عنوان ملی پوشان کشورمان در جام جهانی فقط به خاطر این گل نباید از خاطره ها پاک شود. به خصوص در مورد محمد خانی که یکی از بازیکنان واقعا خوب ایران در جام جهانی فرانسه به حساب می آمد. اتفاقا منصور پورحیدری هم دقیقا همین فکر را کرد و با وجود آن گل این مدافع باتجربه را تا پایان مسابقات در ترکیب ثابت ایران نگه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml