گل ویران‌کننده ملی‌پوش استقلال به سنگربان پرسپولیسی/ وقتی بزرگان استقلال و پرسپولیس نقره‌داغ شدند!

گل ویران‌کننده ملی‌پوش استقلال به سنگربان پرسپولیسی/ وقتی بزرگان استقلال و پرسپولیس نقره‌داغ شدند!

۲۲ آذر سالگرد یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تبم ملی فوتبال کشورمان همراه با ستارگان استقلال و پرسپولیس در جام ملت‌های آسیا است.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی راهی جام ملت‌های ۱۹۸۴ سنگاپور شد که تعداد بسیار زیادی از ستارگان استقلال و پرسپولیس برایش به میدان می‌رفتند و البته بزرگان دیگری همچون حمید علیدوستی را هم در اختیار داشت.

حضور ستارگانی مانند بهروز سلطانی، اصغر حاجیلو، شاهرخ بیانی، شاهین بیانی، حمید درخشان، محمد پنجعلی، عبدالعلی چنگیز، مرحوم رضا احدی، جعفر مختاری‌فر، حمید علیدوستی و ناصر محمدخانی موجب شده بود تا علی‌رغم جنگ تحمیلی و امکانات بسیار کمی که برای آماده‌سازی تیم ملی وجود داشت، ملی‌پوشان کشورمان شانس اول قهرمانی جام ملت‌های آسیا قلمداد شوند. تیمی که با هدایت ناصر ابراهیمی در جام ملت‌ها حاضر شده بود خودش را تا مرحله نیمه‌نهایی رساند و روز ۲۲ آذر سال ۱۳۶۳ در آن مرحله به مصاف عربستان رفتیم. قدرتی که تازه در فوتبال آسیا برای خودش به دنبال اسم و رسم بود.

ایران با گل شاهرخ بیانی از عربستان پیش افتاد و این گل تا آخرین دقایق مسابقه حفظ شد اما یک ضربه عجیب از شاهین بیانی مدافع ملی‌پوش استقلالی کشورمان موجب شد توپ به درون دروازه بهروز سلطانی سنگربان پرسپولیسی تیم ملی برود و کار به تساوی کشیده شود.

مسابقه در پایان وقت قانونی و اضافی با مساوی به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد تا مغلوب عربستان شویم و از رسیدن به فینال جام ملت‌ها باز بمانیم. این شکست آن‌قدر روی روحیه بچه‌ها تاثیر گذاشت که در جدال رده‌بندی نیز نتوانستیم کویت را ببریم و در نهایت تیمی که خیلی‌ها تصور می‌کردند قهرمان جام ۱۹۸۴ می‌شود، عنوانی بهتر از چهارمی کسب نکرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml