گوشت گوسفندهای کنیا به ایران رسید

در پی سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا، اولین محموله گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران ارسال شد. این اتفاق پس از سفر رئیس جمهور و امضای قرارداد با کنیا رخ داد.

به گزارش اخبار تایمز؛ پیش از سفر رئیس جمهور کشورمان به آفریقا، ایران هیچ گونه همکاری تجاری در زمینه مواد غذایی با این منطقه نداشته است.

اکنون در منطقه «نایروک» (یکی از ایالت های کنیا) ۲ هزار گوسفند در قرنطینه هستند که آماده ذبح هستند و در این راستا تمامی پروتکل ها و آزمایشات لازم انجام شده است.

در حال حاضر دامپزشکان ایرانی با همکاری دامپزشکان کنیایی توانسته اند بر تمامی گوسفندان مهر بزنند و کارشناسان امیدوارند گوشت گوسفند با کیفیت به بهترین نحو وارد کشور شود.

جعفر برمکی سفیر ایران در کنیا در این خصوص اظهار داشت: اولین محموله گوشت گرم گوسفندی از این کشور آفریقایی به ایران ارسال شده است.

گوشت قرمز از گذشته به عنوان یکی از اساسی ترین غذاهای سر سفره ایرانیان شناخته می شود که ارزش غذایی بالایی نیز دارد. این در حالی است که با توجه به نیاز مصرف کنندگان، کشور همواره به سمت واردات گوشت قرمز پیش می رود و در ۱۰ سال گذشته به طور میانگین ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml