گوگل ۹۳ میلیون دلار جریمه برای ردیابی غیرقانونی کاربران در کالیفرنیا پرداخت می کند

گوگل با پرداخت ۹۳ میلیون دلار جریمه برای جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی کاربران بدون اطلاع آنها موافقت کرده است.
به گزارش اخبار تایمز؛ گوگل با پرداخت ۹۳ میلیون دلار جریمه به ایالت کالیفرنیا به دلیل ادعای ردیابی کاربران بدون اطلاع آنها موافقت کرده است. بر اساس توافق بین گوگل و ایالت کالیفرنیا، این غول موتور جستجو باید اطلاعات بیشتری در مورد داده های مکانی که از کاربران جمع آوری می کند ارائه دهد.
این توافق پس از چندین سال تحقیق توسط وزارت دادگستری کالیفرنیا انجام شد. در این تحقیقات، وزارت دادگستری متوجه شد که گوگل کاربران را فریب می دهد تا فکر کنند در حالی که واقعا ردیابی نشده اند.
بر اساس شکایتی که توسط ایالت کالیفرنیا ارائه شده است، گوگل به جمع آوری و ذخیره اطلاعات موقعیت مکانی کاربران حتی زمانی که آنها سابقه موقعیت مکانی خود را در تنظیمات برنامه ها و خدمات غیرفعال کرده بودند، ادامه داد. با این رویکرد، گوگل می تواند از اطلاعات کاربران برای تبلیغات هدفمند بدون اطلاع آنها استفاده کند.

گوگل چندین سال پیش این مشکل را برطرف کرده بود

گوگل

گوگل چندین سال پیش این مشکل را برطرف کرد و یکی از سخنگویان شرکت گفت که این اتهامات بر اساس سیاست های قدیمی است که در طول سال ها تغییر کرده است. با این حال، کالیفرنیا اکنون از گوگل می‌خواهد تا اطلاعات مکانی را که جمع‌آوری می‌کند، روشن کند.
دولت به گوگل گفته است که به کاربران بگوید که ممکن است از این اطلاعات برای تبلیغات هدفمند استفاده شود. همچنین، این غول موتور جستجوی جهانی باید در وب سایت خود در مورد داده هایی که جمع آوری می کند شفاف تر باشد.
این اولین بار نیست که گوگل به دلیل جمع آوری غیرقانونی اطلاعات موقعیت مکانی کاربران در ایالات متحده جریمه می شود. سال گذشته گوگل به دلیل همین موضوع در آریزونا ۸۵ میلیون دلار جریمه شد. این شرکت همچنین ۳۹۲ میلیون دلار جریمه در چهار ایالت دیگر به دلیل اتهامات مشابه پرداخت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml