گوگل دسترسی برخی کارمندان خود به اینترنت را قطع کرد!+جزئیات

برای بهبود امنیت و کاهش خطر حملات سایبری، گوگل دسترسی گروهی از کارمندان خود را به اینترنت محدود خواهد کرد.

گوگل می گوید کارکنانش دائما در معرض حملات سایبری هستند. در نتیجه، آنها اکنون تصمیم گرفته اند به طور آزمایشی دسترسی گروهی از پرسنل خود را به اینترنت قطع کنند. این غول فناوری ابتدا یک گروه ۲۵۰۰ نفری را برای این آزمایش انتخاب کرده بود، اما اکنون به داوطلبان اجازه می دهد تا از این برنامه شرکت کنند یا از آن خارج شوند.

به گزارش CNBC، گوگل از امروز برنامه جدیدی را برای محدود کردن دسترسی برخی از کارمندان به رایانه های مجهز به اینترنت آغاز می کند. در این برنامه دسترسی به اینترنت در برخی از کامپیوترها تقریبا قطع شده است. البته این دستگاه ها همچنان به ابزارهای مبتنی بر وب و خدمات گوگل از جمله Drive و Gmail دسترسی خواهند داشت.

علاوه بر این، برخی از کارمندان به سیستم ها دسترسی روت نخواهند داشت. این بدان معناست که آنها نمی توانند دستورات اداری را اجرا کنند یا نرم افزار جدید نصب کنند.

گوگل دسترسی برخی کارمندان خود به اینترنت را قطع کرد!+جزئیات

هدف گوگل کاهش ریسک‌های امنیتی است

طبق اسناد داخلی گوگل، اجرای این برنامه برای کاهش خطر حملات سایبری در دستور کار قرار گرفته است، زیرا هکرها به طور مرتب به کارکنان این شرکت حمله می کنند. اگر دستگاه یک کارمند هک شود، مهاجمان ممکن است به داده های کاربر و کد زیرساخت شرکت دسترسی پیدا کنند و ممکن است حادثه جدی تری رخ دهد.

این سند می گوید که با قطع دسترسی به اینترنت، می توان اطمینان حاصل کرد که مهاجمان نمی توانند به راحتی کد را از راه دور اجرا کنند یا اطلاعات را از رایانه قربانی استخراج کنند. سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای درباره این گزارش گفت: “تضمین ایمنی محصولات و کاربران یکی از اولویت‌های ماست. ما به طور منظم راه‌های تقویت سیستم‌های داخلی در برابر حملات مخرب را بررسی می‌کنیم.”

این برنامه در شرایطی اجرا می شود که شرکت ها با حملات پیچیده و پیشرفته ای روبرو هستند. مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که هکرهای چینی به حساب های ایمیل بیش از ۲۰ سازمان دولتی در ایالات متحده و اروپای غربی نفوذ کرده اند. از سوی دیگر، گوگل که اکنون در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی خود است، در تلاش است تا امنیت خود را بهبود بخشد تا مصرف کنندگان بتوانند بیشتر به آنها اعتماد کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml