شرط و شروطی برای واریز یارانه آبان ماه!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به معیار داشتن خودرو برای حذف یارانه گفت: یک ماه دیگر رده درآمدی خانوارها از «دهم» به «درصد» تغییر می کند.

به گزارش اخبار تایمز؛ علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک ماه دیگر رده درآمدی خانوارها از «دهم» به «درصد» تغییر می‌کند و به این ترتیب امکان اضافه، حذف و تغییر مبلغ وجود دارد. “یارانه” برای خانوارها یارانه آبان ماه با تغییر اعمال می شود.

عسگریان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس آخرین تغییرات، دهک درآمدی را از بعد خانوار حذف می کنیم و یارانه ها را به صورت «انفرادی» می پردازیم تا فاصله بین دهک ها آسان و ساده باشد. در مرحله دوم آنها را به “درصد” تبدیل می کنیم تا تحلیل بین اعشار عمومیت نداشته باشد و بسیار دقیقتر و دقیقتر آنها را بررسی کنیم. بنابراین هر دهک درآمدی به ۱۰ قسمت و درصد تبدیل می شود.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: فرض کنید زمانی می گفتند باید یک دهم درآمد از دریافت یارانه حذف شود اما از این به بعد اگر قرار است در آینده حذف شود به صورت درصدی خواهد بود. مثلا می گویند سه درصد آخر حذف شود و یارانه نگیرد. یا اگر قرار باشد کمک خاصی صورت بگیرد، ما هم از این روش استفاده می کنیم. قبلا دهک اول را داشتیم که از نظر معیشتی پایین ترین دهک درآمدی است و مثلا اگر قرار بر این باشد که به این دهک یارانه ویژه داده شود، می گویند به ۵ درصد اول یارانه ویژه می دهیم. که تعداد آن نصف کل دهک اول است. بنابراین، توانایی تجزیه و تحلیل صدک ها بسیار آسان تر و درک فواصل آن بسیار بهتر است.

وی در خصوص شاخص های در نظر گرفته شده در رتبه بندی صدک خانوارها برای دریافت یارانه، گفت: این داده ها و شاخص ها بسیار جزئی است که مهم ترین آن بعد ساختار خانوار و خانواده است. چند نفر در خانواده هستند؟ چند نفر از اعضای خانواده درآمد دارند؟ آیا آن خانواده فرزند معلول یا بیمار خاصی دارد؟ و … در این پروژه شاخص های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون رفاهی وزیر رفاه ادامه داد: شاخص دیگر بررسی تراکنش های بانکی مردم و حساب های بانکی آنها در ابتدا و انتهای دوره، بررسی موجودی حساب، سود بانکی، ساتنا، پایا و … است، بنابراین تمامی حوزه ها و امور بانکی انجام می شود. .

عسگریان یکی دیگر از شاخص هایی که در طرح صدک خانوارهای یارانه ای مورد بررسی قرار می گیرد را داشتن خودرو عنوان کرد و گفت: همچنین داشتن خودرو به لحاظ کمیت و البته کیفیت و قیمت آن حائز اهمیت است.

وی همچنین در خصوص جابجایی عشر بعد از صدک خانوارهای یارانه ای اظهار داشت: فرض کنید فردی اکنون در عشر هفتم است و یارانه می گیرد و مشمول یارانه تشویقی کالا نیز می شود. اما دیگر مشمول خریدهای تشویقی و یارانه مضاعف نمی شود و یا اگر دهمی رفت یارانه آن حذف می شود.

معاون وزیر رفاه همچنین گفت: با اجرای درصدها، ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی (حدود ۸۰ میلیون ایرانی) در این چرخه درصدی یارانه دریافت می کنند، این در حالی است که برخی افراد که حدود ۶ میلیون نفر هستند، در طرح هدفمندی از سوی سازمان ثبت نام کرده اند. شروع انجام نداده اند و از چرخه دریافت یارانه خارج شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml