یارانه نقدی این سرپرستان نصف شد

اقتصاد ۱۰۰- یارانه نقدی بهمن ماه با تغییرات جدیدی همراه بود. دولت تصمیم گرفت از بهمن ماه مبلغی اضافه تر به یارانه نقدی واریز کند همچنین از سویی دیگر تاریخ واریز یارانه ها هم برای دهک های مختلف تغییر کرد. امروز بالاخره پس از انتظار ۱۰ روزه یارانه بهمن برخی از دهک ها واریز شد که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

 یارانه نقدی این سرپرستان نصف شد

یارانه کمک معیشتی بهمن ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۶ مربوط به بهمن ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه قابل برداشت است.

پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی از بهمن ماه سال جاری ، یارانه مرحله ۱۵۶ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، به حساب سرپرستان خانوار دهک های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد. به طور مثال یک خانواده ۳ نفره مبلغ ۹۰۰ هزارتومان یارانه نقدی امشب دریافت خواهند کرد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

اگر یارانه نقدی می گیرید حتما بخوانید: دهک‌ها جابه‌جا می‌شود!

طبق توضیحات وزیر کار، قانون‌‌گذار گفته است به صورت سنواتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی کند بر همین اساس یک عده به دهک‌های بالاتر ارتقاء پیدا می‌کنند یک عده هم به دهک‌های پائینی.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی را درخصوص برخی جابه‌جایی‌های احتمالی در دهک‌بندی‌های یارانه‌ها ارائه داد و گفت: تغییرات خیلی گسترده نخواهد بود.

سید صولت مرتضوی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره جابه‌جایی برخی دهک‌های  دریافت یارانه‌ها گفت: قانون‌‌گذار گفته است به صورت سنواتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی کند بر همین اساس یک عده به دهک‌های بالاتر ارتقاء پیدا می‌کنند یک عده هم به دهک‌های پائینی، اما نوساناتش خیلی نوسانات جدی نخواهد بود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص این‌که آیا تغییری اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: اتفاق می‌افتد اما خیلی گسترده نیست. 

وی درباره موضع وزارت کار در خصوص این‌که دولت در بحث افزایش حقوق و دستمزدها بیان می‌کند بار مالی زیادی بر عهده آن گذاشته می‌شود، عنوان کرد: از نظر دولت و وزارت کار که جزئی از دولت است، هر قانونی منابع‌اش تامین شود، حتما لازم‌الاجرا است. 

مرتضوی در پاسخ به این‌که در صورت عدم تامین منابع چه اقدامی صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم تامین شود.

یارانه تشویقی را می‌توان صرف خرید چه چیزی کرد؟

اعتبار یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی هر عضو خانوار را می‌توان برای خرید ۱۱ قلم خوراکی از جمله مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات هزینه کرد. قیمت روز سبد کامل کالابرگ، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان تخمین زده می‌شود. خانوار دهک اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته، قیمت سال قبل یعنی مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان را می‌پردازد و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز یعنی رقم ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان، از محل اعتبار جدید دولت محاسبه خواهد شد. یارانه خانوار حاضر در دهک درآمدی یک تا سه به‌این تریب عوض ۴۰۰ هزارتومان، به ۶۲۰ هزارتومان خواهد رسید و هر عضور خانوار دهک درآمدی چهار تا هفت، عوض ۳۰۰ هزارتومان، مبلغ ۵۲۰ هزارتومان محاسبه می‌شود.

اقلام حاضر در سبد کالابرگ، به ازای هر نفر تعریف شده و در صورت استفاده از کالابرگ، اعتبار تشویقی آن قلم به فرد تعلق می‌گیرد، اما دست مردم برای انتخاب و خرید کالا کاملا باز است. به‌طور مثال یک خانوار می‌تواند هر نوع مرغ، حتی مرغ قطعه‌بندی در بسته‌بندی شرکتی خریداری کند یا به‌جای گوشت یخ‌زده که در سبد غذایی ۱۱ قلمی تعریف شده، گوشت گرم بخرد، اما وقتی پای حساب و کتاب جلوی صندوق وسط بیاید، حساب یارانه قیمت گوشت یخ‌زده سال گذشته را مبنا قرار می‌دهد و سرپرست خانوار مابه التفاوت قیمت گوشت یخی و گوشت گرم را از حساب خودش پرداخت خواهد کرد.

یارانه کالابرگ در کدام فروشگاه قابل استفاده است؟

کالابرگ الکترونیکی علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل افق کوروش، جانبو، دیلی‌مارکت، فروشگاه هفت، گندم طلایی، رفاه و سوپرمارکت‌های سطح شهر، در چند فروشگاه آنلاین مشهور از جمله دیجی‌کالا و اسنپ مارکت به‌عنوان گزینه اختیاری پیش‌روی مشمولان یارانه نقدی قرار دارد. روی هم‌رفته ۲۱۰ هزار فروشگاه کشور در طرح کالابرگ مشارکت دارند. طبق معمول ممکن است در برخی فروشگاه‌ها موقتا اختلالی در اینترنت یا سامانه‌ها مشاهده کنند.

طرح یارانه تشویقی و اعتبار کالابرگ با استفاده از روش‌های مختلفی قابل نظارت و مدیریت است. سرپرست خانوار می‌تواند کنار اپلیکیشن کاربردی شما روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید، با شماره‌گیری کد دستوری ستاره، ۵۰۰، ستاره، ۱۴۶۳، مربع مواردی میزان اعتبار باقیمانده و اعتبار هزینه شده را ببیند.

یارانه تشویقی خیلی‌ها را وسوسه کرده حداقل یک‌بار استفاده از کالابرگ را امتحان کنند. افزایش تعداد تراکنش‌های مربوط به کالابرگ از عدد ۲۵۰ هزار به حدود سه میلیون تراکنش روزانه نشان‌دهنده همین مسئله است.

منبع:دیجی سرگرمی

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml