۱۲ راه‌حل برای حل مشکل اقتصاد بدون برجام الان کجاست؟ چرا راه‌حل‌هایتان جواب نداد

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: فکر می‌کنم نیمی از عمر دولت گذشته است، این مردم متوجه شده‌اند که مشکلات بسیار بزرگ‌تر از شعارهایشان است و امیدوارم در باقی مانده‌ها این بحران‌ها را حل کنند. زندگی دولت

به گزارش اخبار تایمز، سیدحمید حسینی از اعضای اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: فکر می کنم مسئولان دولتی پس از این مدت به ریشه ها و واقعیت های اقتصادی پی برده اند. آقای خاندوزی که اکنون وزیر امور اقتصادی و دارایی است، امروز باید پاسخ دهد که چرا مشکل حل نشد؟ وی مدعی شد ۱۲ راه حل دارم که بر اساس آن مشکلات بدون برجام حل می شود، اما اکنون می گوید منشاء مشکلات ارزی ناشی از تحریم است.

حسینی افزود: این را بارها گفتیم و گفتند این شما بودید که ادعای دیگری کردید و امروز باید پاسخ دهید که چرا راهکارهایتان جواب نداد.

وی گفت: هرگاه وعده بزرگی شنیدید، مطمئن باشید که سخنران نه مشکل را می داند و نه شرایط کشور و تنگناها را. قول ساخت مسکن دادند، چون فکر می کردند سیمان و آجر کافی است، حالا از منابع مالی صحبت می کنند و می گویند ما چنین منابعی نداریم.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا ناهماهنگی تیم اقتصادی باعث این مشکلات شده است؟ وی توضیح داد: حرف من این است که اگر تیم اقتصادی حتی هماهنگ می شد، مشکلات حل نمی شد. این طیف رفتار عجیبی دارد. همان آقای توکلی که معلم آقای خاندوزی است در مجلس هفتم مطرح شد که بدون توجه به طرح تثبیت قیمت ها باید اجرا شود. آنها معتقد بودند که علت تورم در ایران افزایش قیمت خدمات دولتی است. در شرایطی می گفتند نرخ تورم کمتر از ۲۰ درصد است اما مدام تبلیغ می کردند که تورم بالاست و باید مشکل حل شود. آنها بدون شنیدن نظرات کارشناسان این طرح تثبیت قیمت را اجرا کردند و بحران جدی و گسترده ای را به کشور تحمیل کردند.

وی گفت: فکر می کنم نیمی از عمر دولت گذشته است، این مردم متوجه شده اند که مشکلات بسیار بزرگتر از شعارهایشان است و امیدوارم در طول عمر باقی مانده از دولت به فکر رفع این بحران ها باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml