پیش بینی جدید قیمت طلا و سکه در بازار/ کاهش قیمت ها تا کجاست؟

کاهش تدریجی قیمت دلار و کاهش قیمت جهانی طلا باعث شد تا برای سومین روز متوالی قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی کاهش یابد. سکه گرمی امروز بار دیگر به کانال پنج میلیونی بازگشت و سکه امامی همچنان بین دو کانال ۲۸ و ۲۹ میلیونی سرگردان است.

به گزارش جهان تیتر؛ کاهش آرام و مستمر قیمت طلا و سکه طی سه روز گذشته در حالی رخ داد که قیمت دلار تنها ۱۰۰ تومان با کانال ۵۰ هزار تومان فاصله دارد و قیمت جهانی طلا ۱۵ دلار کاهش یافته است. اگرچه خبری از شارپی و افت میلیونی در بازار طلا نیست، اما نوسانات نزولی محدود معامله گران را شگفت زده کرده است.

به گفته فعالان این بازار، نوسانات نزولی محدود لحظه به لحظه در حال رخ دادن است و همین موضوع پیش بینی قیمت طلا و سکه را دشوار کرده است. علاوه بر این، چنین وضعیتی باعث دلسردی متخصصان بازار از معامله شده است.

لازم به ذکر است امروز انس گلد گلد در کانال ۱۹۰۰ دلاری با کاهش بیش از ۱۵ دلاری عقب نشینی کرد و در زمان نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۶۴ دلار معامله می شود. فعالان بازار طلا این کاهش تدریجی قیمت جهانی طلا را در کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی موثر می دانند.

وقت خوبی برای خرید طلا است؟

وی با اشاره به تاثیر بازار طلا بر قیمت دلار نسبت به ارز جهانی، خاطرنشان کرد: هر اتفاقی در دنیا به ویژه در حوزه سیاسی می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد، بنابراین یک اتفاق مهم است. مانند توافق برجام منجر به ثبات بیشتر در بازار فلز زرد و همچنین رونق بازار طلا شده است.

این مقام سابق صنفی با تاکید بر اینکه در صورت کاهش در بازار فلز زرد محدود و مختصر خواهد بود، گفت: بازار با نوسانات جزئی همراه است و نباید انتظار کاهش شارپی دیگری برای قیمت طلا و سکه داشت. ” پس کسانی که قصد خرید دارند باید بدانند که قیمت ها خوب است.»

وی افزود: در ماه‌های گذشته بازار فلزات گرانبها روند کاهشی نشان داده است، اما در حال حاضر آرامش بیشتری در بازار حاکم است.

محمدولی درباره کاهش تقاضا در بازار گفت: زمانی که نوسانات زیاد و لحظه ای باشد حتی فعالان بازار هم تمایلی به معامله ندارند. چون بازار آنقدر آشفته است که قبل از نوشتن فاکتور قیمت ها تغییر می کند. این امر معامله گران را محتاط کرده است.

افت میلیونی سکه گرمی

امروز ۱۶ آبان، قیمت سکه امامی کاهش ۲۴۵ هزار تومانی داشت و با رقم ۲۸ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار کاهش ۱۰۷ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم‌سکه کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی ایستاد. ربع سکه ‌نیز کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با افزایش یک میلیون تومانی کانال ۶ میلیونی را از دست داد و با قیمت ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه گرمی میلیونی ریخت

امروز قیمت طلا کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۷۶ هزار تومان کاهش با رقم ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۴۹ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۱۶ هزار تومان معامله شد.

در شانزدهمین روز آبان حباب سکه همانند روزهای گذشته روند متوازنی نداشت. حباب سکه‌های امامی و گرمی به ترتیب کاهش ۶ میلیونی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی داشتند. حباب سکه بهار ۱۱۵ هزار تومان، نیم‌سکه هفت هزار تومان و ربع سکه چهار هزار تومان رشد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml