یک پیمانکار واحد برای نگهداری تمام بزرگراه های پایتخت

به گزارش اخبار تایمز به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی با تاکید بر اهمیت خط کشی معابر و لزوم استفاده از رنگ های باکیفیت و استاندارد برای این منظور، عدم تمرکز مدیریت و تجمیع مسئولیت در نگهداری معابر شهری را از مشکلات برشمرد.

وی افزود: تمامی ابزار و وسایل موجود در جاده ها مانند تابلوها، چراغ های راهنمایی، جداول، پل ها، گاردریل ها، ایستگاه های اتوبوس، خط کشی ها، آسفالت و … در دست یک نهاد نیست و هر کدام از این موارد مختص به خود هستند. متولی مسئولیت برای اداره صحیح شهر مضر است.

این مسئول با اعلام اینکه راه ها برای ارتقا و ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم باید متولی داشته باشند تا از پراکندگی و هرج و مرج در امور جلوگیری شود، ادامه داد: برای این منظور در تلاش هستیم تا با هماهنگی های فنی و فنی و … اداره عمران و اداره خدمات شهری. شهرداری تهران نسبت به انتخاب پیمانکار واحد برای نگهداری هر بزرگراه در پایتخت اقدام لازم را انجام دهد.

گسترش حمل‌ونقل ترکیبی با محوریت پیاده‌روی با اولویت خیابان‌های شهید آیت و افسریه

معاون شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود بر موضوع انسان محوری در حوزه حمل و نقل شهری تاکید کرد و با اعلام اینکه آرام سازی معابر و گسترش پیاده روها را پیگیری می کنیم و هیچ بخشنامه ای اختیارات را محدود نمی کند. این معاونت در این زمینه. وی بیان کرد: آرام سازی معابر و ایجاد پیاده رو به توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای ناشی از آن کمک می کند.

بهرامی با اعلام اینکه در ساخت پیاده روها باید مکان هایی برای دوچرخه، اسکوتر و موتورسیکلت برقی نیز در نظر بگیریم و در این صورت استقبال بیشتری از شهروندان از این مسیرها خواهد بود، گفت: بخشی از حمل و نقل ترکیبی باید بر اساس پیاده روی باشد. در صورتی که در کشورهای پیشرفته حداقل ۱۰ درصد سفرهای روزانه با پیاده روی انجام می شود و در تهران درصدد افزایش سهم پیاده روی و دوچرخه سواری در سفرهای درون شهری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه البته در این زمینه نباید عجله به آب زد و باید از تجربیات منفی گذشته مانند سنگفرش خیابان ۱۷ شهریور درس گرفت، افزود: بنابراین بهره برداری از معابر نباید تک منظوره باشد، بلکه در ساعات اوج ترافیک باید اجازه ورود خودروها به بخشی از معابر و تردد عابران پیاده در بقیه ساعات را بدهیم و این رویکرد با بررسی و بررسی های لازم در خیابان هایی از جمله قابل اجراست.

یک پیمانکار واحد برای نگهداری تمام بزرگراه های پایتخت

برای سازماندهی موتورسیکلت ها ابتدا باید موتورهای کار را برقی کنیم

معاون شهردار تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه به دلیل عدم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، کمبود وسایل نقلیه عمومی و کیفیت پایین خدمات ناوگان، مردم با صرف هزینه بیشتر مجبور به استفاده از تاکسی های اینترنتی شدند. . در مورد پارکینگ های عمومی، پایین بودن نرخ پارکینگ منجر به تخلفات بسیاری از سوی متولیان آن و عدم تمایل به توسعه چنین پارکینگ هایی می شود.

بهرامی با بیان اینکه دلسوزی به موتورسواران مانع از ساماندهی و انضباط انبوه موتورسیکلت ها شده است که نتیجه آن علاوه بر تشدید آلودگی هوا، نقض ایمنی و سلب آرامش شهروندان منجر به تصادفات زیادی می شود، تصریح کرد: اتفاقاً در حین این تصادفات موتورسواران. خودشان بیشتر از دیگران ضربه می خورند و صدمه می بینند.

وی بر برقی شدن موتورسیکلت ها با جایگزینی موتورهای موجود با موتورهای برقی تاکید کرد و گفت: برای این منظور هماهنگی های لازم با وزارت حراست و وزارت نیرو انجام شده و به دنبال خرید موتورسیکلت های برقی هستیم و معتقدیم که تا ما می توانیم برای برق انداختن کار، سازماندهی و نظم دادن به موتورهای دیگر کار آسان و ساده ای نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml