۱۲ گجت جدید جالب و کاربردی که احتمالا از آنها بی خبرید

در سال ۲۰۲۳ بسیاری از گجت های جالب و کاربردی معرفی شدند، مانند ترکیب میز کامپیوتر/دوچرخه با قابلیت تامین برق یا وسیله ای که بوی بازی ها و فیلم ها را منتقل می کند. در اینجا با آنها آشنا خواهید شد.

به گزارش اخبار تایمز؛ در دنیایی که فناوری دائماً در حال تکامل است، تنها چیزی که ثابت می ماند «تغییر» است. هر سال نوآوری ها و ایده های جدید فناوری های جدیدی را ایجاد می کنند. در طول سال ۲۰۲۳، ما شاهد تولد بسیاری از محصولات نوآورانه بودیم. از وسایل نجات جان گرفته تا لوازم جانبی سلامت و تناسب اندام، ایمنی و سرگرمی، سال ۲۰۲۳ سالی پر از ابزارهای جدید بود که می توانست جهان را تغییر دهد.

نوآورانه‌ترین تکنولوژی‌های سال ۲۰۲۳

این فناوری های جدید در طول سال گذشته در رویدادها و کنفرانس های مختلف جهانی مانند کنفرانس CES در لاس وگاس رونمایی شده اند. اکثر این محصولات را در گجت نیوز معرفی کرده ایم اما اگر پست های آن ها را ندیده اید، در اینجا با بررسی ۱۲ گجت جالب و کاربر پسند ۲۰۲۳ شما را با مهمترین آنها آشنا می کنیم.

۱. میز کامپیوتر/ دوچرخه ثابت ایسر eKinekt BD3

میز کامپیوتر/ دوچرخه ثابت ایسر eKinekt BD3

ایسر از یک میز کامپیوتر نوآورانه رونمایی کرده است که می تواند حسی از ورزش را به دنیای محیط های کاری اضافه کند. این ابزار نوآورانه می‌تواند به طور یکپارچه ورزش را با فناوری پیشرفته ادغام کند و به شما امکان می‌دهد در حین کار از سلامت خود مراقبت کنید.

با استفاده از این دستگاه می‌توانید به ایمیل‌های خود پاسخ دهید، جلسات مجازی خود را سازماندهی کنید یا در حین رکاب زدن با دوچرخه ثابت تایپ کنید. یکی از خلاقانه ترین ویژگی های این میز تامین انرژی های تجدید پذیر آن است. در واقع، وقتی رکاب می زنید، برق مورد نیاز برای استفاده از وسایل الکترونیکی خود را تامین می کنید. همچنین یک پاوربانک داخلی وجود دارد که دستگاه های شما را در حین ورزش شارژ نگه می دارد. این میز نوآورانه نیاز به پریز برق را بی نیاز می کند.

با نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود می توانید به صورت لحظه ای از روند تناسب اندام خود آگاه شوید و مسافت رکاب زده شده، کالری سوزانده شده و … را زیر نظر داشته باشید.در این دستگاه از سنسورها و الگوریتم های پیشرفته ای استفاده شده است که می توانند ورزش شما را اندازه گیری کنند. Acer eKinekt BD3 ترکیبی منحصر به فرد از فناوری و تناسب اندام است که کار و سلامت را با هم ترکیب می کند.

۲. نمایشگر منعطف سامسونگ Flex Hybrid

گجت جالب نمایشگر منعطف سامسونگ Flex Hybrid

چالش پیش روی سازندگان و طراحان تلفن همراه ایجاد تعادل بین قابلیت حمل و کارایی است. به لطف فناوری های جدید، می توان گوشی ای ساخت که یک چهارم گوشی های موجود در بازار باشد. اما ابعاد کوچک می تواند عملکرد دستگاه را کاهش دهد. سامسونگ از محصولی به نام Flex Hybrid رونمایی کرده است تا تعاملی بین قدرت، عملکرد و قابلیت حمل ایجاد کند.

این دستگاه نوآورانه یک صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر است که می تواند از وسط تا شود یا باز شود. اندازه آن در حالت بسته ۱۴ اینچ و در حالت کاملا باز ۱۷.۳ اینچ است. همانطور که تلفن های هوشمند همچنان در حال تکامل هستند و از نظر مشخصات با لپ تاپ ها رقابت می کنند، Flex Hybrid سامسونگ به کاربران این امکان را می دهد تا برای فضای کاری بیشتر، گوشی خود را به یک صفحه نمایش بزرگتر و قابل حمل متصل کنند. .

نمایشگر قابل حمل و تاشو سامسونگ دارای مدیریت هوشمند انرژی است که می تواند مصرف منابع انرژی را تا حد امکان بهینه کند. در حالی که در اینجا از یک پردازنده قدرتمند و ظرفیت رم کافی استفاده شده است که می تواند بدون تاخیر چندوظیفه ای را ارائه دهد. اگر نگران خط و خش روی صفحه نمایش این صفحه نمایش هستید، خبر خوب این است که روی آن روکش هایی وجود دارد تا در برابر خط و خش مقاوم شود تا خیال کاربران راحت شود.

چنین نمایشگرهای قابل حمل و منعطفی می توانند به زودی بازار را تسخیر کنند. در صورت رایج شدن این نوع نمایشگرها، شرکت های تولیدی می توانند محصولات قدرتمندی را بدون نگرانی در مورد ابعاد و اندازه تولید کنند.

۳. دستگاه انتقال بو بازی‌ها و ویدیوها Aromajoin Aroma Shooter

دستگاه انتقال بو بازی‌ها و ویدیوها Aromajoin Aroma Shooter

Aromajoin Aroma Shooter یک ابزار شگفت انگیز است که به نظر می رسد از فیلم Star Trek باشد. با افزایش محبوبیت دنیای متاورس و واقعیت مجازی، شرکت ها در تلاش هستند تا جایگاه خود را در این فضا تثبیت کنند. در راس این جبهه، آروماجون مجموعه ای از دستگاه ها را برای ادغام یکی از ناشناخته ترین حواس دنیای واقعیت مجازی، یعنی حس بویایی، معرفی کرده است.

با استفاده از این دستگاه، کاربران نه تنها می توانند صداها و فیلم های موجود در دنیای واقعیت مجازی را تجربه کنند، بلکه می توانند بوهایی را که در محیط بازی یا فیلم ها وجود دارد استشمام کنند. به عنوان مثال، اگر در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی آشپزی هستید، بوی غذا را حس خواهید کرد. یا وقتی غرق تماشای مستند طبیعت می شوید، بوی باران یا خاک تازه به مشامتان می رسد.

۴. هدفون تصفیه هوا Dyson Zone

هدفون تصفیه هوا Dyson Zone

همه‌گیری کووید-۱۹ نقطه عطفی در تاریخ مدرن بود و همه چیز از جمله فناوری را تحت تأثیر قرار داد. کمپانی Dyson محصولی منحصر به فرد را معرفی کرده است که به نظر می رسد از فیلم های علمی تخیلی آمده باشد. هدفون Dyson Zone هم محصولی شیک و هم کاربردی است. این هدفون از ۸ میکروفون فعال حذف نویز استفاده می کند که می تواند صداها را فیلتر کند تا بتوانید با لذت به تمام موسیقی گوش دهید. در کنار آن فیلتر مخصوص تصفیه هوا تعبیه شده است که می توانید در محیط های آلوده از آن استفاده کنید.

این هدفون خود قدرتمند و راحت است، اما فناوری فیلتر هوای داخلی آن، آن را نسبت به سایر هدست ها سنگین تر می کند. همچنین دارای یک کیف حمل است که هم هدفون و هم فیلتر قابل جابجایی را در خود جای می دهد. هدفون دایسون از دو نوع فیلتر استفاده می کند. اولی یک فیلتر الکترواستاتیک است که می تواند بیشتر آلرژن ها و ذرات کوچک ۰.۱ میکرون را جذب کند. بنابراین قادر است از نفوذ تقریبا تمامی ذرات آلرژی زا به داخل دهان و بینی کاربر جلوگیری کند.

فیلتر دوم یک فیلتر کربن فعال است که به جذب بخاراتی مانند دی اکسید نیتروژن کمک می کند. وقتی این فیلتر فعال شود، هیچ چیز دیگری به چهره کاربر برخورد نمی کند. هوا نیز از طریق هواکش وارد ماسک می شود تا کاربر بتواند اکسیژن تمیز تنفس کند. همچنین به لطف این سیستم تنفس با ماسک دیگر برای کاربر سخت نخواهد بود. همچنین می توانید کیفیت هوای تنفس شده را از طریق یک برنامه تلفن همراه یکپارچه بررسی کنید.

۵. سنسور سنجش بهداشت توالت Withings U-Scan

سنسور سنجش بهداشت توالت Withings U-Scan

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما یکی از بزرگترین منابع اطلاعاتی در مورد سلامتی شما، توالت است. Whithings U-Scan یک دستگاه تست ادرار خانگی است که اطلاعات بسیار خوبی در مورد سلامتی به شما می دهد. این دستگاه در داخل کاسه توالت شما نصب می شود و از طریق سنسور خود ادرار شما را تجزیه و تحلیل و بررسی می کند و شاخص های مختلف سلامتی شما را اندازه گیری می کند.

این سنسور اطلاعات ارزشمندی در مورد وضعیت سلامتی شما ارائه می دهد. این می تواند شامل طیف گسترده ای از عوامل مانند داده های هیدراتاسیون و تناسب اندام در زمان واقعی باشد و نتایج را بر اساس توصیه های پزشکی در سطح جهانی بررسی کند. برای زنان، چرخه های قاعدگی را نیز کنترل می کند و توصیه هایی را بر اساس سطح هورمون آنها ارائه می دهد. در نسخه تجاری خود، حتی امکانات بیشتری را برای استفاده در بیمارستان ها و کلینیک ها ارائه می دهد. البته این نسخه در حال حاضر تولید نشده و در دست توسعه است.

۶. اسکلت پوشیدنی Apogee

گجت جالب و کاربردی اسکلت پوشیدنی Apogee

یکی از مهیج ترین صحنه های تاریخ سینما در فیلم «بیگانه ها» اتفاق افتاد که الن ریپلی اسکلتی به تن کرد و به جنگ ملکه بیگانه رفت. اکنون در سال ۲۰۲۳، این صحنه از فیلم های علمی تخیلی به واقعیت تبدیل شده است. شرکت آلمانی Bionic از اسکلت پوشیدنی به نام Apogee رونمایی کرده است که ظاهری منحصر به فرد دارد.

در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱ میلیون کارگر از مشکلاتی مانند فتق دیسک، پارگی ربات، فشار بیش از حد روی مفاصل، رگ به رگ شدن و پارگی رگ ها رنج خواهند برد. این اسکلت پوشیدنی می تواند به سلامت مفاصل و کمر کارگران کمک کند. در واقع به آنها کمک می کند تا اجسام سنگین را حرکت دهند، خم کنند و بلند کنند تا هم کار سریعتر انجام شود و هم خطری برای سلامتی آنها وجود نداشته باشد. Apogee امیدوار است با کاهش استرس فیزیکی و بهینه سازی عملکرد، این آمار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

هنگامی که این اسکلت را تون می کنید، بدن شما هنگام بلند کردن اجسام سنگین فرم مناسب خود را حفظ می کند و در نتیجه از آسیب دیدگی کمر جلوگیری می کند. همچنین داده های سلامتی خود را در اختیار کاربران قرار می دهد تا از استفاده از آن به بهترین شکل ممکن مطمئن باشند.

۷. ترمز ABS بوش برای دوچرخه‌های الکتریکی

ترمز ضد قفل بوش برای دوچرخه‌های الکتریکی

دوچرخه ها و اسکوترهای برقی ابزاری عالی برای گردش در شهر یا تفریح هستند. شلوغی و ترافیک بی پایان در شهرها تقاضا برای این وسایل را افزایش داده است. در نتیجه تعداد تصادفات رانندگی با آنها نیز رو به افزایش است. شاید فکر کنید سرعت دوچرخه های برقی محدود است اما همین سرعت کم هم می تواند برای سرنشینان آن خطرناک باشد و خطر تصادف همیشه وجود دارد.

بوش به عنوان یکی از پیشروان صنعت دوچرخه های الکترونیکی، راه حلی برای کاهش خطرات ناشی از رانندگی آنها ارائه کرده است. این شرکت امسال سیستم ترمز ضد قفل یا ABS را که قبلا مختص خودروها و موتورسیکلت ها بود به دوچرخه های خود اضافه کرده است.

ABS به طور قابل توجهی ایمنی راکب را افزایش می دهد و می تواند با جلوگیری از قفل شدن چرخ ها از لغزش وسیله نقلیه شما جلوگیری کند. احتمال قفل شدن لاستیک‌های بدون ABS هنگام ترمزگیری بیشتر است که می‌تواند باعث تصادف برای راننده شود. زیرا با قفل شدن ترمز، موتور غیر قابل کنترل می شود. ABS به موتورسواران اجازه می دهد تا به طور کامل ترمزها را فشار داده و فرمان خودرو را حفظ کنند و در عین حال از برخورد جلوگیری کنند.

۸. ربات Robosen Grimlock

ربات Robosen Grimlock

اگر از طرفداران فیلم Transformers هستید، لحظه حماسی این فیلم را به یاد خواهید آورد که ربات های دینو به رهبری گریملاک توانا وارد صحنه شدند. حالا شرکت Robosen روباتی با همین نام تولید کرده است. البته این ربات با ربات های رقصنده فروشگاه های اسباب بازی تفاوت زیادی دارد. ربات Grimlock به طور خودکار از یک دایناسور به یک ترانسفورماتور متحرک تبدیل می شود و می تواند به دو صورت راه برود و حرکت کند.

همچنین اپلیکیشن اختصاصی برای آن نوشته شده است که کاربر می تواند اندام و مفاصل خود را برنامه ریزی کند تا به هر شکلی که می خواهد راه برود. بنابراین شما با یک ربات کاملاً قابل برنامه ریزی مواجه می شوید.

اما موضوع زمانی جالبتر می شود که بدانید می توانید این ربات اسباب بازی را با دستورات صوتی خود مدیریت کنید. فقط برای هر فرمان صوتی یک برنامه به او بدهید. سازنده حتی صدای گرگ برگر بازیگر نقش گریملاک در فیلم Transformers را نیز برای این ربات در نظر گرفت تا همه چیز طبیعی به نظر برسد. اگرچه این گجت جالب و جذاب به نظر می رسد، اما قیمت آن سرسام آور است. برای خرید آن باید حدود ۱۵۰۰ دلار بپردازید!

۹. قلم دیجیتالی Nuwa Pen

گجت جالب قلم دیجیتالی Nuwa Pen

در عصر مدرن که همه چیز با فناوری احاطه شده است، نباید تعجب کنیم که حتی خودکارهای قدیمی ما در حال تغییر هستند و خودکارهای دیجیتال جای آنها را می گیرند. یکی از خودکارهای دیجیتال جدیدی که امسال رونمایی شد، قلم نوا نام دارد. این دستگاه در نگاه اول هیچ تفاوتی با قلم های دیگر ندارد، اما در واقع دوربین های داخلی دارد و از هوش مصنوعی بهره می برد.

با قلم Nuwa می توانید مانند یک خودکار معمولی بنویسید، بکشید و هر کاری را که انجام می دهند انجام دهید. اما به لطف دوربین های داخل، یک نسخه دیجیتالی از نوشته شما ایجاد می شود که می توانید آن را مستقیماً به رایانه یا تلفن دیگری منتقل کنید.

می توانید ضخامت قلم خود را تغییر دهید و از هوش مصنوعی برای اصلاح و بهبود دست خط خود استفاده کنید. این خودکار یکی از کاربردی ترین و جالب ترین گجت های معرفی شده در سال ۲۰۲۳ است.

۱۰. گرامافون مدرن Sound Burger

وویس ریکوردر Sound Burger

هر چقدر هم که دستگاه های جدید و فناوری های جدید برای موسیقی و صدا تولید شود، علاقه مندان به این حوزه هرگز دستگاه های قدیمی گرامافون را فراموش نمی کنند. Sound Burger ابزار ویژه ای است که بسیاری از علاقه مندان به موسیقی و صدا را به وجد خواهد آورد. چندی پیش، شرکت Audio-Technica از یک گرامافون مدرن به نام Soundberger رونمایی کرد که گذشته را به زمان حال می آورد. اما متاسفانه این دستگاه به صورت محدود تولید شد و قیمت بسیار بالایی داشت. اما خوشبختانه این شرکت با ورود به سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفت گرامافون متفاوت خود را در بازار وسیع تری معرفی کند.

این یک دستگاه گرامافون کوچک و قابل حمل است که حتی در کوله پشتی شما جای می گیرد و می توانید بلافاصله آن را از کیف خارج کرده و هر زمان که به آن نیاز داشتید به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

۱۱. لنز واقعیت افزوده Lumus

لنز واقعیت افزوده Lumus

عینک واقعیت افزوده مدتی است که در بازار وجود دارد. اولین عینک در سال ۲۰۱۲ توسط گوگل رونمایی شد.اما این عینک مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفت و موفقیت خاصی به دست نیاورد و به همین دلیل تولید آن متوقف شد. یکی از مهم ترین معایب آن ابعاد بزرگ آن بود و همه از طراحی آن خوششان نمی آمد. اما ظاهرا سال ۲۰۲۳ سال دگرگونی این عینک هوشمند است.

پس از چندین سال پیشرفت در طراحی و پیشرفت های تکنولوژیکی، امروزه عینک هایی در بازار وجود دارد که بسیار کاربردی تر و بهتر از نسل های قبلی خود هستند. در واقع، وقتی آنها را به چشم می زنید، هیچ تفاوتی با عینک های معمولی ندارند.

یکی از جالب ترین و جدیدترین عینک های واقعیت افزوده موجود در بازار، لنزهای Lumus AR هستند که از سیستم بازتاب آینه دوگانه برای ایجاد تصاویر در مقابل چشمان کاربران و در عین حال حفظ شفافیت شیشه لنز استفاده می کند. این گجت جالب و نوآورانه می تواند هر نوع محتوای واقعیت افزوده را در دنیای واقعی نمایش دهد. یکی از بهترین کاربردهای این فناوری در ناوبری و GPS است. برای مثال اگر در شهری ناآشنا هستید با این عینک می توانید نقشه و مسیرهای آن را جلوی چشمان خود ببینید. با لنزهای لوموس ترکیبی از تکنولوژی و سبک را تجربه خواهید کرد.

۱۲. سمعک JLab

گجت جالب سمعک JLab

از سال گذشته بیماران برای استفاده از سمعک دیگر نیازی به تجویز پزشک ندارند. همین امر باعث شده تا بسیاری از شرکت های فعال در حوزه فناوری به تولید این محصولات روی بیاورند. JLab یکی از شرکت های پیشرو در زمینه فناوری است که سمعک خود را با قیمت فوق العاده مقرون به صرفه ۹۹ دلار رونمایی کرده است. بنابراین افراد مبتلا به اختلالات شنوایی که تحت پوشش بیمه سلامت نیستند نیز می توانند بدون نگرانی از هزینه ها این سمعک ارزان و جذاب را خریداری کنند.

این دستگاه چیزی شبیه یک هدفون بی سیم زیبا است که به طور کامل داخل گوش شما قرار می گیرد. دستگاهی که می تواند صداهای اطراف کاربر را با فیلتر کردن نویزها تقویت کرده و بشنود. همچنین می توانید از آن مانند یک هدفون معمولی استفاده کنید و سمعک JLab را از طریق بلوتوث به گوشی یا تبلت خود متصل کنید.

جمع‌بندی

هر ساله گجت های جالب و کاربردی زیادی در نمایشگاه های بین المللی فناوری مانند CES و MWC رونمایی می شود و اگر از علاقه مندان دنیای فناوری هستید، احتمالا اخبار آن ها را دنبال می کنید. اما شاید به دلایلی این کنفرانس ها و آشنایی با این محصولات را از دست داده باشید. خبر خوب این است که ما در گجت نیوز همیشه سعی می کنیم شما را با آخرین فناوری های روز دنیا آشنا کنیم و اجازه نمی دهیم هیچ کدام از دستان شما خارج شود.

در اینجا با میز کامپیوتر آشنا می شوید که می توانید با پدال زدن، سوکت های روی آن را روشن کنید و لپ تاپ و کامپیوتر خود را روشن نگه دارید. شما یک عینک واقعیت افزوده را دیده اید که می توانید از آن برای حرکت روی چشم خود در هر کجا که هستید استفاده کنید. یا با ابزاری برخورد کردید که داخل توالت شما قرار می گیرد و می تواند با تجزیه و تحلیل ادرار تا حد امکان به سلامت شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml