۵۱۲ هزار دلار دیگه به جیب دوستان خودمون از اوزبکستان رفت! داستان تلخ خسارت‌های بی‌پایان و مدیران ناکارآمد دیگه داره تکرار میشه!

شکایت بازیکن سابق استقلال، عزیزبک آمانوف، در فیفا برای ما پرونده جدیدی باز کرد!

به گزارش اخبار تایمز؛ بازیکنان فوتبال ایران از یک قانون نانوشته خبر دارند، هیچ بازیکن خارجی نمی‌تواند به ایران بیاید مگر اینکه از قبل شکایتی برای ارسال به فیفا و دریافت غرامت تنبیهی از فوتبال کشورمان و باشگاه‌ها داشته باشد! اگر از دهه‌ها قبل با مدیرانی که چنین قراردادهایی می‌بستند برخورد می‌شد، این مشکلات به اینجا نمی‌رسید. این موضوع به شکل یک قانون و سنت در فوتبال ایران تبدیل شده است.

هر ساله ده‌ها بازیکن و مربی خارجی به فوتبال کشورمان می‌آیند، و اگر فدراسیون فوتبال یک قرارداد شاهکاری مانند ویلموتس را در کارنامه داشته باشد، توقع مدیریت از این نهاد باید معقول باشد.

عضو حقوقدان هیئت مدیره استقلال خواستار ورود نهادهای نظارتی به این پرونده شده، اما این خواسته سال‌هاست در خبرهای ورزشی مطرح شده و تاکنون گوشی برنخورده است.۵۱۲ هزار دلار دیگه به جیب دوستان خودمون از اوزبکستان رفت! داستان تلخ خسارت‌های بی‌پایان و مدیران ناکارآمد دیگه داره تکرار میشه!

“بدمن” یک مورد دیگر است که باید به آن پرداخت. او ایمیل‌ها و نوتیس‌ها را از کامپیوتر پاک کرد و معمولاً مردم سوال می‌کنند که کدام مدیر قرارداد او را بسته است. اما این قرارداد چگونه بسته شده و چرا دیگران از آن مطلع نشده‌اند؟

 

فوتبال ایران دولتی است و بودجه آن از بیت‌المال تامین می‌شود. مدیرانی که فوتبال را متاسفانه به درستی نمی‌شناسند و قوانین بین‌المللی را به خوبی نمی‌فهمند، باید جای خود را به نفرات ماهرتر بدهند. این مشکل به شکل یک قرارداد با بازیکن یا مربی خارجی تکراری نیست و این موضوع همچنان ادامه دارد.

ما همچنان شاهد مسائلی هستیم که همه تلاش می‌کنند آنها را حل کنند، اما به نظر می‌رسد هنوز آن سفره دلاری تاراج بیت‌المال جمع نشده است.

موضوع عزیزبک آمانوف شاید به دلیل جدید بودنش سوژه رسانه‌ها شده باشد، اما برای فوتبالی‌ها این یک مسئله کهنه است و مطمئناً شکایت‌ها به فیفا ادامه خواهد داشت.

وقتی بازیکنی مثل آمانوف، که حتی یک دقیقه هم در فیلد بازی نبوده، مبلغی چند صد هزار دلاری را از بیت‌المال می‌گیرد، این امر ناعادلانه به نظر می‌آید. امیدواریم که این مسائل به حداقل برسد و قوانین و مدیریت فوتبال ایران بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml