۷ غذای سالم برای افزایش وزن

بر خلاف اکثریت افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، نگرانی برخی این است که چگونه چاق شوند؟ همانطور که کاهش وزن دشوار است، برخی افراد در افزایش وزن نیز مشکل دارند.

برای افزایش وزن سریع، افزودن برخی مواد غذایی خاص به رژیم غذایی، مسیر افزایش وزن را سالم تر و موثرتر می کند. در این مقاله از اخبار تایمز با ما همراه باشید تا ۷ ماده غذایی سالم و موثر برای افزایش وزن و چاقی را به شما معرفی کنیم.

میوه های خشک و آجیل:

این ترکیب غنی از مواد مغذی، پر کالری است و برای زمانی که بیرون از خانه هستید عالی است. میوه های خشک و آجیل هر دو گزینه های پر کالری و بسیار مغذی هستند که باعث افزایش وزن می شوند.

لبنیات پرچرب:

وقتی صحبت از افزایش وزن سالم به میان می آید، بهتر است به جای غذاهای کم چرب (معمولا طعم بهتری هم دارند) سراغ غذاهای پرچرب بروید. در فرآیند حذف چربی از لبنیات، برخی از مواد مغذی حذف می شوند. یک راه آسان برای افزایش کالری استفاده از محصولات پرچرب است. احتمالاً تفاوت زیادی در برنامه روزانه خود مشاهده نخواهید کرد، اما کالری قابل توجهی به رژیم غذایی شما اضافه می کند.

۷ غذای سالم برای افزایش وزن

چربی ها و روغن های سالم:

یکی از راه های آسان برای افزایش وزن یا افزایش کالری دریافتی، افزودن مقداری روغن به غذا است. این به شما کمک می کند تا کالری موجود در غذای خود را بدون افزودن حجم زیادی به غذایی که می خورید افزایش دهید. می توانید از روغن های مختلف روی سالاد و غذای خود استفاده کنید.

گرانولا و جو دوسر:

گرانولا یکی دیگر از مواد غذایی مغذی برای افزایش وزن است که ماجراجویان در فضای باز و دیگر علاقه مندان به تناسب اندام از آن لذت می برند. این به این دلیل است که برای به دست آوردن انرژی پایدار نیازی به غذا خوردن ندارید و مواد مغذی آن متراکم است و به راحتی می توان آن را به هر جایی حمل کرد. گرانولا و جو خود را با مقداری نارگیل، دانه های چیا یا حتی چیپس های شکلات تلخ چاشنی کنید.

کره آجیل:

مقداری از آن را روی یک موز برای یک میان وعده سریع و انرژی زا بمالید، یک قاشق را روی یک تکه نان تست گندم کامل بمالید یا آن را با بلغور جو دوسر مخلوط کنید. مثل همیشه، برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید برندی که انتخاب می کنید حاوی هیچ گونه افزودنی مانند شکر یا روغن های هیدروژنه نیست.

نان سبوس دار:

نان سبوس دار اغلب کالری بیشتری نسبت به نان سفید فاقد مواد مغذی دارد. همچنین دارای سطح بالایی از پروتئین و فیبر غذایی است که شما را راضی نگه می دارد و به افزایش وزن کمک می کند و همچنین به هضم غذا کمک می کند. نان خود را با یک منبع پروتئینی مانند گوشت، تخم مرغ، پنیر یا یک پروتئین گیاهی ترکیب کنید تا یک انتخاب غذایی رضایت بخش و مغذی برای افزایش وزن داشته باشید.

شکلات تلخ:

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر و منیزیم است، بنابراین مطمئن هستید که با خوردن مواد خوب (معروف به شکلات با ۷۰ درصد یا بیشتر کاکائو) کالری خالی دریافت نمی کنید.

نتیجه:

اگر به دنبال افزایش وزن به روشی پایدار و ماندگار هستید، توصیه می کنیم هر زمان که فرصت دارید، غذاهای ذکر شده در بالا را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml