آیا رشد ۶۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ تکرار می شود و نصف می شود؟

اکوایران: با نزدیک شدن به رویداد نصف شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۴، شایعات درباره شکستن رکورد قیمت این ارز دیجیتال افزایش یافته است. بیت کوین در نصف قبلی در سال ۲۰۲۰ با رشد ۶۰۰ درصدی قیمت همراه بود.

به گزارش اخبار تایمز، رویداد نصف شدن بیت کوین بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده است و به نظر می رسد که شور و شوق دیوانه کننده ETF های این ارز دیجیتال، وقوع این رویداد را تسریع کرده است.

به گفته کوین تلگراف، تنها چند هفته دیگر تا نیمه چهارم باقی مانده است. این اتفاق در سه دوره اخیر باعث نوسانات و رشد بسیار شدید قیمت بیت کوین شده است.

بر اساس روندهای تاریخی، معمولاً می توان انتظار داشت که بیت کوین بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از ارزش خود را پس از یک رالی بزرگ پس از هاوینگ و شکستن بالاترین رکورد خود از دست بدهد. اما این بار وضعیت متفاوتی در بازار ارزهای دیجیتال حاکم است، زیرا وجوه قابل معامله در مبادلات بیت کوین بخشی از ماجرا هستند.

بیت کوین پس از هاوینگ بعدی قطعاً رشد قیمت را تجربه خواهد کرد و سطح قیمتی رکورد خود را خواهد شکست، اما این بار نباید انتظار افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت را که در هاوینگ قبلی در سال ۲۰۲۰ رخ داد، داشته باشیم.

اما چرا رفتار بیت کوین از نظر رشد قیمت در حال تغییر است؟ این به دو دلیل اصلی اتفاق می افتد. اول، تعداد بی سابقه ای از دارندگان بیت کوین طولانی مدت این نگرش را اتخاذ کرده اند که می خواهند بیت کوین های خود را به هر قیمتی حفظ کنند و تمایلی به فروش آنها ندارند.

ثانیاً، معرفی ETF بیت کوین به قیمت های لحظه ای، تقاضا برای این ارز دیجیتال را به گونه ای افزایش داده است که از عرضه ماینرها پیشی گرفته است. به طور متوسط، ETF های بیت کوین از زمان راه اندازی خود تقریباً ۱۰۰۰۰ بیت کوین در روز دریافت کرده اند، در حالی که ماینرها تنها ۹۰۰ بیت کوین جدید در روز تولید می کنند.

این کمبود باعث افزایش قیمت ها و کاهش نوسانات بلندمدت می شود. نوسانات قیمت بیت کوین از ۱۸ درصد در آوریل ۲۰۱۳ به حدود ۴ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه (۲۰ آوریل) از ۶۹۱۱۰ دلار به ۷۲۷۱۰ دلار در نوسان بوده است.

این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۳:۰۰ به وقت ایران تقریباً ۷۱۸۰۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۲۷۰۰ دلار رشد داشته است.

ارزش تراکنش های بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴.۳۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۳ درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۳۴۰۹ دلار به ۳۶۸۴ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۳:۰۰ به وقت ایران تقریباً ۳۷۰۰ دلار معامله می شد.

تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۳۰۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۲.۱۷ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به هفته گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml