اولین مجوز برای بیت کوین و ETF های اتریوم در آسیا

اکوایران: مقامات هنگ کنگ از تایید صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین و اتریوم خبر دادند. پس از ایالات متحده، هنگ کنگ اولین منطقه در جهان است که این کار را انجام داده است.

به گزارش اخبار تایمز، مقامات هنگ کنگ روز دوشنبه (۲۷ آوریل) استفاده از اولین صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین و اتریوم (ETF) را به صورت مشروط در این منطقه تایید کردند.

به گزارش رویترز، این اقدام هنگ کنگ را به اولین منطقه در آسیا تبدیل می کند که ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزار سرمایه گذاری به رسمیت می شناسد. گزارش ها حاکی از آن است که حداقل سه مدیر دارایی چینی در خارج از سرزمین اصلی به زودی ETF را راه اندازی خواهند کرد.

این اقدام هنگ‌کنگ سه ماه پس از تصمیم ایالات متحده برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین با قیمت‌های نقدی صورت می‌گیرد. این صندوق ها در ایالات متحده حدود ۱۲ میلیارد دلار جریان خالص سرمایه جذب کرده اند.

در حالی که ارزهای دیجیتال در سرزمین اصلی چین ممنوع شده اند، هنگ کنگ مدت هاست که به دنبال این بوده است تا خود را به عنوان یک مرکز جهانی برای دارایی های دیجیتال قرار دهد تا جذابیت خود را به عنوان یک مرکز مالی افزایش دهد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه (۲۷ آوریل) از ۶۲۳۷۹ دلار به ۶۶۸۰۵ دلار در نوسان بوده است. این ارز دیجیتال در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران با قیمت ۶۳۴۸۹ دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۹۰۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش تراکنش های بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۴۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۳۰۳۰ دلار به ۳۲۷۳ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران با قیمت ۳۱۰۲ دلار معامله شد.

تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۳۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳.۲۲ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml