برداشت سهام نوزادان در بورس چه زمانی میباشد؟ + جزییات

مشاور وزیر اقتصاد گفت: سهام صندوق های قابل معامله در بورس برای نوزادان توسط والدین قابل معامله است اما قابل نقد نیست و تا ۲۴ سالگی بلوکه می شود.

اشرف السادات میری در گفت و گوی رادیویی درباره وظایف این وزارتخانه در راستای تحقق قانون جوانان جمعیت گفت: قانون جوانان جمعیت در آبان ماه سال ۱۴۰۱ به تمامی دستگاه ها ابلاغ شد و بر اساس ماده ۱۱ این قانون، وزارتخانه اقتصاد موظف است به هر نوزاد متولد شده در سال ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیون تومان سهام اعطا کند که این مبلغ بر اساس تورم سالانه برای نوزادان متولد شده در سال ۱۴۰۱ و برای نوزادان معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان است. متولدین ۱۴۰۲ به ۲ میلیون تومان رسید و این قانون به مدت ۷ سال اجرا می شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جوانان جمعیت خانواده هایی که فرزند سوم آنها از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده است به ازای هر فرزند ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی تعلق می گیرد.

میری تصریح کرد: تدوین آیین نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون جوانان زمان زیادی را صرف کرد. برای اجرای این قانون باید پلتفرم الکترونیکی طراحی می شد و در نهایت با طراحی این پلتفرم، از اواخر فروردین ماه سال جاری، سهام صندوق های قابل معامله برای نوزادان متولد شده از سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی اجرا می شود و بطور خودکار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml