کانکتورهای برق ۱۶ پین RTX 4090 دوباره شروع کرده‌اند به ذوب شدن

کانکتورهای برق 16 پین RTX 4090 دوباره شروع کرده‌اند به ذوب شدن

اقتصاد ۱۰۰ – شش ماه پس از آخرین بیانیه رسمی انویدیا در مورد کانکتورهای کابل آسیب دیده RTX 4090، گزارش‌ موارد جدید نشان می‌دهد که این مشکل همچنان از بین نرفته است.

به گزارش گروه دانش و فناوری،در تمام این مدت تقصیر بین انویدیا، خطای کاربران و ناشر مشخصات منتقل شده است. هنوز هم جابجایی به منابع تغذیه ATX 3.0 مطمئن ترین روش ممکن برای جلوگیری از ذوب شدن تبدیل کانکتور ۱۶ پین RTX 4090 است.

حداقل سه گزارش جدید از ذوب آداپتورهای ۱۶ پین برای کارت گرافیک پرچمدار انویدیا GeForce RTX 4090 این هفته در Reddit منتشر شده است. وجود این شکایات می‌تواند نشان دهد که مشکلی در اتصالات، همچنان شش ماه پس از بیانیه انویدیا وجود دارد.

مشکلات در اکتبر (مهر ۴۰۰) از زمانی شروع شد که چندین مالک ۴۰۹۰ گفتند کابل‌های برق آنها سوخته یا ذوب شده است. در ماه نوامبر (آبان ۴۰۰)، انویدیا ۵۰ مورد ذوب کانکتور را در سراسر جهان را تایید کرد و گفت که کاربران این کانتکورها را به درستی وصل نکرده‌اند. با این حال، گروه Igor’s Lab کیفیت لحیم‌کاری کانکتورهای ارائه شده را زیر سوال برد. یکی از کاربران یک شکایت دسته جمعی علیه انویدیا باز کرد و AMD نیز از این فرصت استفاده کرد و در یک توییت تعطیلات سال گذشته (در زیر) به رقیب خود حمله کرد.

ذوب کانکتور RTX 4090

کارت گرافیک RTX 4090 از کانکتورهای ۱۶ پین ۱۲VHPWR استفاده می‌کند و به طور پیش فرض از منبع تغذیه ATX 3.0 پشتیبانی می‌کند. کاربرانی که نمی‌خواهند هزینه اضافی برای ارتقا از PSU ATX 2.0 خود صرف کنند، می‌توانند از تبدیل‌های همراه در کانکتورهای ۸ پین خود استفاده کنند.

یکی از حوادث جدید پس از حدود شش ماه استفاده رخ داده است. کاربر ادعا می‌کند که کانکتورها را به درستی و به صورت ایمن متصل کرده است. به طور مشابه، کاربر دوم نیز ادعا می‌کند که تبدیل کانکتور که به درستی وصل شده بود و حدود شش یا هفت ماه پس از نصب ذوب شده است. این کاربر در درجه اول از رایانه شخصی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به جای بازی کردن استفاده می‌کرد. یکی از جنبه‌های عجیب گزارش دوم این است که رایانه شخصی آسیب دیده او دارای دو کارت گرافیک RTX 4090 است، که کارت دوم هیچ آسیبی ندیده است.

ذوب کانکتور RTX 4090

و اما گزارش سوم از سوی شخصی است که از تبدیل پلاتین Corsair SF750 شخص ثالث استفاده می‌کند. با فرض اینکه این کانکتور نیز به درستی وصل شده باشد، این مثال می‌تواند نشان دهد که مشکل اصلی از تبدیل نیست. حتی عجیب‌تر این است که کاربر کارت گرافیک خود را به ۷۰ درصد قدرت محدود کرده و آن را با یک پردازنده مرکزی معمولی Ryzen 7600 جفت کرده است، بنابراین مطمئناً منبع تغذیه او فشار زیادی را متحمل نشده است.

تا به الان گزارشی از ذوب شدن یا سوختن کانکتورهای کارت گرافیک RTX 4090 با منبع تغذیه‌های ATX 3.0 منتشر نشده است. بنابراین بهترین راه محافظت در برابر این مشکل احتمالاً اجتناب از استفاده از هر مدل تبدیل کانکتور و ارتقاء دادن منبع تغذیه خود به نسل ATX 3.0 است که احتمالاً در مقایسه با کارت گرافیک ۱۶۰۰ دلاری هزینه زیادی نخواهد داشت. کسانی هم که به هر دلیلی نمی‌توانند از استفاده از تبدیل‌ها اجتناب کنند، می‌توانند وضعیت اتصال ۱۶ پین خود را با یک ویژگی جدید در GPU-Z بررسی کنند.

انتهای پیام



منبع :

سخت افزارمگ



وبگردی


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml